شناسهٔ خبر: 21838627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش

شهرداری از نگاه پیمانکاری به پارک پردیسان خودداری کند

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش گفت: شهرداری از نگاه غیر بومی و پیمانکاری به بوستان پردیسان اجتناب کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،زهرا صدر اعظم نوری روز سه شنبه در یازدهمین جلسه شورا با تشکر از شهردار تهران در اجرای مصوبه شورا و تحویل پارک پردیسان از سازمان محیط زیست گفت: شهردار تهران بعد ار بخشنامه ممنوعیت هولوگرام و ساماندهی مسئولیت شهرداران درشورای معماری،توافقنامه با محیط زیست برای مصوبه واگذاری پردیسان به شهرداری را اجرایی کرد.
وی گفت: این پارک تنها پارک ارزشمند از نظر اکولوژیکی است و کاربرد آموزشی و تفرجی داشته و برای مردم حس خوبی ایجاد می کند.
صدر اعظم نوری افزود: شهرداری به رغم مشکلات بودجه و تعهدات این پارک را ازاین به بعد مدیریت نمی کند و مصوبه به جا مانده از سال 91 را عملیاتی کرد.
وی گفت: در راستای این حرکت، در گذشته اقداماتی شهرداری در دره فرحزاد انجام داد که پوشش گیاهی آن آسیب دید و برخی منقرض شد.
وی ابراز امیدواری کرد: شرایط حفظ و تقویت گونه های ارزشمند فراهم شود.
نوری گفت :شهرداری مکلف است از هر تغییر کاربری و ایجاد مستحدثات جلوگیری کند.
وی گفت:درپارک پردیسان باید از تغییر اکولوژیکی ممانعت شود.
عضو شورای اسلامی افزود: شهرداری از نگاه غیر بومی و پیمانکاری که منجر به صرف هزینه و مشکلات اجتماعی می شود اجتناب کند و سازمان پارکها طرح خود برای مدیریت پارک پردیسان را به شورا ارائه کند.
هاشمی رئیس شورا نیز گفت: از دوران سازندگی مطرح بود که این پارک واگذار شود و جادارد از رئیس محیط زیست تشکر کنیم.

**ضرورت ارائه گزارش شهرداری تهران در خصوص اقدامات خود برای شهردوستدار کودک
مجید فراهانی نیزدر این جلسه با اشاره به روز جهانی کودک افزود: طبق سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۳۶ هزار نفر معادل یک هشتم جمعیت تهران را کودکان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: ۱۰ سال پیش تهران به نام شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف انتخاب شد و مصوب شد که اقدامات موثری در زمینه بهبود فضای شهری برای کودکان انجام شود.
فراهانی گفت: بهبود فضاهای عمومی شهر و استانداردسازی آن از جمله پارامترهای این مصوبه بود اما تا کنون گزارشی از عملکرد شهرداری در این خصوص داده نشده است.
به گفته این عضو شورای شهر، جمع آوری کودکان کار و برخورد با آنها، مرگ بنیتا و همچنین فاطمه دختر ۵ ساله که به خاطر بی مسئولیتی پیمانکار در یکی از بوستان های شهر جان خود را از دست داد از جمله اتفاقات ناخوشایندی بود که شاهدآن بودیم.
وی خاطرنشان کرد: ما اعضای شورای شهر تهران در قبال کودکان مسئولیم و باید این فضا را برای زندگی بهتر کودکان در شهر فراهم کنیم.

**از مشکلات خط ۷ متروی تهران تا به سخره گرفتن نام مدیرعامل مترو توسط رسانه ملی
شهربانو امانی در یازدهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران گفت:عمیق ترین خط متروی تهران با ۷ ایستگاه امسال افتتاح شد اما این خط مشکلات ایمنی فراوانی دارد و ما نگران جان شهروندان هستیم.
وی ادامه داد: مدیرعامل جدید مترو گزارشی در خصوص متروی تهران ارایه کند.
امانی همچنین به نام کوچک زیبای مدیرعامل متروی تهران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اگر رسانه ملی با برخی انتصابات در شهرداری مشکلی دارد چرا نام و جنسیت مدیرعامل جدید تهران را به سخره می گیرد.

** تذکر عضو شورای شهر به ساخت و ساز در فضای سبز پایتخت
محمد علیخانی نیز در این جلسه گفت : ضلع جنوبی اتوبان مدرس، پایین برج دوما فضای سبز بود که به سرعت در آن ساخت و ساز در حال انجام است
وی از شهرداری خواست هرچه سریعتر این عملیات را متوقف کنند.

** عضو شورا به سازمان زیباسازی شهر تهران/اتوبوس ها به زندان کوچک تبدیل شدند
حجت نظری در جلسه روز سه شنبه شورابا تذکر به سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: برچسب های تبلیغاتی نصب شده بر روی اتوبوس های پایتخت موجب شده که فضای بیرونی از داخل اتوبوس دیده نشود .
وی گفت: برخی نصب این برچسب ها بر اتوبوس ها را به ایجاد زندان کوچک تعبیر می کنند .
وی همچنین به دلیل انتصاب مدیر عامل جدید مترو که از هموطنان اهل سنت است، از شهردار تقدیر کرد.

**عضو شورای شهر تهران خواستار رسیدگی به روند مجسمه دزدی های در تهران شد
زهرا نژادبهرام با اشاره به سرقت مجسمه کودک، همزمان با روز جهانی کودک در میدان ونک از مسئولان امر خواست در مسئله ربایش مجسمه ها ورود کرده و نتایج لازم را به اطلاع اعضا برسانند.
وی در تذکر دیگری با اشاره به توزیع کیسه های پارچه ای به جای پلاستیکی در نانوایی های تهران، با تقدیر از این طرح، پیشنهاد کرد که از این اقدام در میادین میوه و تره بار و سایر مراکز شهرداری تهران نیز اجرا شود.

**به داد مالباختگان موسسه کاسپین برسید
حسن رسولی هم در تذکر پیش از دستور خود به تجمع روز پیش مالباختگان موسسه کاسپین در مقابل ساختمان قوه قضاییه در بلوار کشاورز اشاره کرد و گفت: شایسته است در خصوص حل مشکلات این شهروندان احکام مربوط زودتر صادر شود.

** سخنگوی کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهرتهران ،ری و تجریش با اشاره به اینکه همه ساله با شروع فصل سرما تهرانی ها با پدیده وارونگی هوا مواجه می شوند از کارگروه آلودگی هوا خواستار ارائه گزارش از عملکردش در یک سال گذشته شد.
آرش میلانی حسینی درجلسه علنی امروز شورای پنجم شهر تهران در تذکری ضمن بیان مطلب فوق با یاداوری اینکه استاندارد سازی وسایل حمل و نقلی، نوسازی خودروهای فرسوده و تعمیر صنایع بزرگ اطراف شهر تهران و از همه مهم تر استانداردسازی موتورهای دیزلی از وظایف این کارگروه بوده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون گزارش دقیق و جامعی از این کارگروه نداشتیم و لازم است گزارشی از پیشرفت اقدامات ارائه شود.
وی با تاکید بر اینکه تامین منابع مالی این کارگروه برعهده وزارت نفت بوده است، ادامه داد: باید تلاش کنیم شمار سفرهای درون شهری به 15 میلیون سفر برسد ضمن انکه برای رفع الودگی های هوا لازم است تا استانداردسازی موتورسیکلت های کاربراتوری و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی تهران در دستور کار قرار بگیرد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی /مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهران/7244/9343/1735 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما