شناسهٔ خبر: 21838274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شهرداری تهران باز هم تذکر گرفت

منبع: فارس

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته به شهردار تهران در رابطه با مسائل کودکان شهر و اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک تذکر می‌دهم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، مجید فراهانی در تذکرات پیش از دستور دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش، اظهار داشت: کودکان سرمایه‌های زندگی ما و آینده‌سازان کشور هستند و ما برای تهران موظف هستیم نسبت به مسائل کودکان شهرمان با دقت بیشتری بر عملکرد شهرداری نظارت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: با عنایت به بررسی‌های صورت گرفته به شهرداری تهران در توجه به مسائل کودکان شهر و اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک تذکر می‌دهم.

وی گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر شاهد اتفاقات ناخوشایندی همچون مرگ بنیتا، جمع‌آوری کودکان کار و بیشتر از آن در سال 95، فاطمه دخترک 5 ساله‌ای که زیر تیغ بی‌مسئولیتی پیمانکار و اهمال مدیران وقف در بوستان به جای شادی و زندگی طعم مرگ را چشید، نشانه‌های بارزی که تهران هنوز شهر دوستدار کودک نشده است و ظاهراً شهرداری تهران به جزء راه‌اندازی خانه کودک در سرای محلات کار ویژه ‌ای برای کودکان تهران انجام نداده است.

فراهانی گفت: ضروری است ضمن توجه به مصوبه شورای درباره شهر دوستدار کودک از اجرای این مصوب گزارشی تهیه و استحضار اعضای محترم شورا و شهروندان معزز تهرانی برسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: برابر نتایج سرشماری سال 95، یک میلیون و 36 هزار نفر از جمعیت تهران کودک هستند، این جمعیت که برابر یک هشتم جمعیت کلانشهر تهران است، وظیفه ما به عنوان نمایندگان شهروندان در اداره امور شهر را سنگین کرده است و پیگیری حق کودکان به شهر و فراهم ساختن زمینه‌های تبدیل تهران به شهر دوستدار کودک دیگر فقط یک وظیفه نیست بلکه تعهد ما برای تحقق بخشیدن به تهران شهر زندگی است. 

وی گفت:‌امید است با توجه ویژه شهردار تهران شاهد توجه ویژه به مسائل کودکان و فراهم شدن زمینه اجرای صددرصد شهر دوستدار کودک برای تهران باشیم.

نظر شما