شناسهٔ خبر: 21835144 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذری جهرمی: طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه نباید سبب ناراحتی مردم شود

تهران-ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای طرح کددارکردن گوشی های تلفن(رجیستری) همراه را با اهمیت دانست و در عین حال گفت: اجرای این طرح نباید سبب اذیت و ناراحتی مردم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد جواد آذری جهرمی» شامگاه دوشنبه در حاشیه دیدار با «اوهان ماردی روسیان» وزیر ارتباطات و حمل و نقل ارمنستان در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح کد دار کردن گوشی های تلفن همراه بسیار مهم است زیرا اگر نتوانیم واردات و قاچاق بی رویه گوشی های تلفن همراه به ایران را کنترل کنیم، نمی توانیم در بخش فعالیت برنامه های ایرانی (اپلیکیشن) در بازار ایران اعمال حاکمیت کنیم.
عضو هیات دولت دوازدهم ادامه داد: باید بتوانیم هم این فضا را کنترل کنیم و هم بازار را ساماندهی کنیم زیرا نمی شود که یک شرکت خارجی واردات آنچنانی و بازار بسیار مفصلی در ایران داشته باشد اما تجهیزات خود را قاچاق وارد ایران کند و در مقابل هیچ خدماتی هم به ایرانیان ندهد.
آذری جهرمی افزود: باید اصولی در این باره داشته باشیم و شرکت هایی که می خواهند در این عرصه فعالیت کنند، به ایران بیایند و در قبال بازاری که در اختیار دارند، نمایندگی و مسئولیت داشته و به مشتریان ایرانی پاسخگو باشند؛ همچنین باید بتوانیم این بخش را مدیریت کنیم تا قیمت های تمام شده به نوعی متناسب با قدرت خرید ایرانیان باشد.
وزیر ارتباطات گفت: باید در اجرای این طرح مراقب باشیم تا مردم اذیت نشوند؛ این طرح پیشتر تجربه شده و شکست خورده ولی این بار همه ملاحظات لازم برای شکست نخوردن این طرح مطرح است.
آذری جهرمی تاکید کرد: نباید زندگی عادی مردم را مختل کنیم و این حساسیت های لازم برای این است که حداقل تبعات را داشته باشد.
وی خاطرنشان ساخت: براساس گزارش ها، اکنون سامانه های فنی اجرای طرح ریجستری آماده است و آخرین مراحل را می گذرانند و جلسه ای که قرار است با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی، محمد شریعتمداری وزیرصنعت، معدن و تجارت و مسئول ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزارشود نیز برای مرور بیشتراین طرح است.
به گزارش ایرنا، «محسن قائمی‌نسب» مدیرکل روابط عمومی هفتم شهریورماه امسال گفت : طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری از اواخر مهر ماه امسال اجرا می شود که هماهنگی و هم افزایی دستگاه ها در این زمینه مورد تاکید است.
طرح ملی ثبت گوشی‌های تلفن همراه موسوم به رجیستری با هدف مقابله با قاچاق این کالا از برنامه‌های مصوب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شمار می رود که به گفته کارشناسان فنی و فعالان بازار موبایل تنها و بهترین راهکار مقابله با قاچاق گوشی تلفن همراه است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام **2078*2025*خبرنگار:محمد مهدی بهرامی **انتشار: لیلا جودی

انتهای پیام /*

نظر شما