شناسهٔ خبر: 21829065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در واکنش به اظهارات رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص مرحوم کیارستمی؛

مستند ساز تبریزی: کاه شمایید که خیال میکنید مُجاز به گفتن هر چیزی هستید، کمی انسانی تر لطفاً!/ وای به حالِ مریض های بدون آشنا و غریب

هادی حجازی‌فر در اینستاگرامش نوشت: پدرم بر اثر اشتباه پزشکی مُرد، در حالیکه عمویم نماینده مجلس بود. وای به حالِ مریض های بدون آشنا و غریب...

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، دکتر ایرج قاسمی، رئیس سازمان نظام پزشکی دو روز گذشته در خصوص علت مرگ مرحوم کیارستمی، تشکیل دادگاه ویژه برای پرونده خطای پزشکی در خصوص این هنرمند را اشتباه دانست و گفت: در مورد این پرونده از کاه، کوه ساخته شد و علت فوت کیارستمی خونریزی مغزی ناشی از تجویز داروها در خارج از کشور بود.

این اظهار نظر وی، واکنش کاربران تویتر را نیز در پی داشت که با هشتگ «#کاه_کوه» به استقبال صحبت‌های وی رفتند.

مردم واکنش‌های مختلفی نسبت به این موضع‌گیری داشتند و قبول نکردن این که خطای پزشکی و دیگر کاستی‌ها در شبکه بهداشت و درمان کشورمان وجود دارد، خیلی‌ها را عصبانی کرده است.

هادی حجازی‌فر یکی از اهالی هنر بود که امروز در اینستاگرامش به این موضوع واکنش نشان داد و یادداشتی کوتاه نوشت. این بازیگر سینما و تلویزیون نوشت:

«جناب آقای دکتر فاضل در آخرین اظهار فضل شان ، واکنش طبیعی جامعه هنری به چگونگی درمان و فوتِ ناباورانه عباس کیارستمی را تشبیه به ساختن کوه از کاه کرده اند.

مرگِ شاعرِ سینمای ایران به شدت همه ما را غمگین کرد اما آن روزها ترجیحم سکوت بود و امیدواری به اعلام قصور و یک پوزش ساده. به تغییر معادله طلبکاری ابدیِ قشرهای پرمراجعه ای همچون پزشکان و حتی هنرمندان.

خطا بدیهی است و حتی سهل انگاری. اما متاسفانه هر چه از تراژدی رخ داده دور میشویم علیرغم اینکه ادبیات هنرمندان محترم در این خصوص آرامتر و دوستانه تر میشود، متاسفانه از آن سو شاهدِ پدیده های عجیب و غریبی هستیم.

جناب آقای فاضل این ضرب المثل نفرین شده از کاه کوه ساختن انگار از سیاست به ذهن شما هم شیوع پیدا  کرده است. نه برادر کوه ساختن نیست.

جان آدم ها عزیزتر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید و کیارستمی روح و درکِ زیبایی شناسیِ میلیون ها انسان را در ایران و جهان ارتقا داد.

کاه شمایید اتفاقا که خیال میکنید با سالها تجربه بُریدن و دَرمان و دوختن مُجاز به گفتن هر چیزی هستید. کمی مودب تر، کمی انسانی تر، کمی شریف تر لطفا.

باور کنید مرگ دورتر از چیزی است که شما درباره هر مریض روی تخت تان فکر میکنید .

پ.ن ۱: بلی هزاران پزشک کار درست داریم و نوشته من شامل همه پزشکان عزیز نیست
پ.ن۲ : پدرم بر اثر اشتباه پزشکی مُرد. در حالیکه عمویم نماینده مجلس بود و حتی رییس علوم پزشکی استان هم به عیادتش آمد. وای به حالِ مریض های بدون آشنا و غریب»

انتهای پیام/ 

نظر شما