شناسهٔ خبر: 21814943 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

به مخالفان خوراک خبرپراکنی ندهیم

وبلاگ > ه‍ژبری، مهدی - تصور کرده بودیم این فقط ما هستیم که وقتی تیم‌مان در یک بازی دوستانه می‌بازد، زمین و زمان را به هم می‌دوزیم و یادمان می‌رود بازی تدارکاتی برای این است که ببازیم تا ایرادها را بشناسیم و در بازی‌های رسمی نبازیم اما تصورمان کاملاً اشتباه است.

صاحب‌خبر -

فقط کافی است سری به صفحه‌های فدراسیون فوتبال توگو در شبکه‌های اجتماعی بزنید تا ببینید فوتبالدوستان توگویی بابت شکست ۲ بر صفر مقابل ایران چه حمله‌ای به کلود لروی فرانسوی کرده‌اند اما در لابه‌لایه این حمله مجازی، آن‌چه عجیب به نظر می‌رسید، تصور غلط یک کاربر توگویی بود که نوشت: «به باختن عادت کرده‌ایم، حتی به کشوری که در جنگ است، ۲ بر صفر می‌بازیم!»

همین تصور غلط نشان می‌دهد متأسفانه رسانه‌های معاند ایران در تبلیغ منفی علیه کشورمان موفق بوده‌اند... آن‌ها با تبلیغات منفی و خبرسازی و شایعه‌پراکنی، این باور غلط را در دنیا جا انداخته‌اند که ایران در شرایط جنگی است و یک نفر در توگو تصور می‌کند ایران کشوری جنگ‌زده است.

متأسفانه از لحاظ سیاسی و تبلیغات رسانه‌ای حریف مخالفان ایران نمی‌شویم و آن‌ها درست در امن‌ترین روزهای ایران و در حالی که کشورمان امن‌ترین نقطه خاورمیانه است، این خبر دروغ را به خورد دنیا می‌دهند اما بیایید لااقل در فوتبال، خوراک خبرپراکنی و شایعه‌سازی به رسانه‌های خارجی ندهیم. این که فوتبالدوستان ایرانی به صفحه فاتح تریم هجوم ببرند و دعوای قرمز و آبی را با رکیک‌ترین الفاظ به ترکیه بکشانند، چیزی جز سرافکندگی برای ایران و ایرانی ندارد. شاید جدی نگیریم اما همین رفتارهای به ظاهر ساده باعث می‌شود بعضی‌ها در چهارگوشه دنیا هر دروغی را درباره ایران باور کنند و حتی به شکل خنده‌داری بپذیرند ایران در جنگ است!

با دست خودمان چهره بین‌المللی ایران را تخریب نکنیم.

* این یادداشت در سرمقاله شنبه ۱۵ مهر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

نظر شما