شناسهٔ خبر: 21814746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با خانه‌‌های تاریخی 17 نویسنده مشهور آشنا شوید

برای برخی از نویسندگان خانه مکانی برای فرار از دنیای واقعی و جایی است که خلاقیت و گرایشات آن‌ها در آنجا شکوفا می‌شود. خانه‌های نویسندگان مشهور، از مایا آنجلو گرفته تا چارلز دیکنز، به اندازه داستان‌هایی که گفته‌اند منحصربفرد و بی‌مانند است. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به خانه 17 نویسنده مشهور جهان.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تا به حال کنجکاو شده اید که بدانید، نویسندگان مشهور شاهکارهای خود را در چه خانه و اتاقی خلق می کنند. داستان‌هایی که برای سال‌ها صفحات و قفسه‌های کتاب را مزین کرده‌ و خواننده ها را از دنیای واقعی به دنیایی نویسنده می برد. شیکاگو تربیون در گزارشی به برخی از خانه‌ها، املاک و آپارتمان‌های نویسندگان و شاعران مشهور جهان پرداخته که شما را دعوت به مطالعه آن می کنیم.

جان اشتاین‌بک
نویسنده معروف آمریکایی که بیشتر به خاطر رمان‌هایش «موش‌ها و آدم‌ها» و «خوشه‌های خشم» شناخته شده است.
اشتاین‌بک در تاریخ ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ در سالیناس کالیفرنیا متولد شد. خانه‌ دوران کودکی او در سال ۱۸۹۷ ساخته شده است و در سال ۱۹۰۰ توسط خانواده‌اش خریداری شد. در سال ۱۹۷۳، خانه توسط  ولی گیلد خریداری شد و به یک رستوران تبدیل شد.
 
ویکتور هوگو
شاعر و رمانویس‌نویس کلاسیک فرانسوی، که «بینوایان» و «گوژپشت نتردام» از آثار معروف اوست.
هوگو در سال ۱۸۵۱، زمانیکه ناپلئون سوم قدرت گرفت از فرانسه به گورنسی فرار کرد. از سال ۱۸۵۵، تبعید ۱۵ ساله هوگو در جزیره گورنسی در خانه‌اش هوتویل شروع شد.
 
چارلز دیکنز
نویسنده انگلیسی که برای رمان‌هایی چون «سرود کریسمس»، «الیور توئیست»، «آرزوهای بزرگ» و «داستان دو شهر» یکی از شناخته شده ترین نویسندگان جهان است.
چارلز دیکنز ۷ فوریه ۱۸۱۲ در پورتسموث انگلستان به دنیا آمد. طبق مستندات موزه پورتسموث، این مکان بعداً به خیابان اُلد کامرشیال ۳۹۳ تغییر نام داد.
 
ویلیام شکسپیر
شاعر و نمایشنامه‌نویس انگلیسی که کارهایش از جمله «رومئو و ژولیت»، «هملت»، «ژولیوس سزار» و «رویای شب نیمه تابستان» در طی قرن‌ها  بارها روی صحنه اجرا شده‌ است.
شکسپیر در خیابان هنلی واقع در استارتفورد آپن آون  انگلستان متولد شد. او یکی از هشت فرزند خانواده بود. به گفته انجمنی که خانه شکسپیر را خریداری کرده است، خانه آنها محل کار پدرش نیز بود در آنجا دستکش می‌فروختند و از حیاط خانه به‌عنوان کارگاه و انبار استفاده می‌کردند.
 
مارک تواین
ساموئل لانگرن کلمنس بیشتر با نام مستعار مارک تواین شناخته شده است. آثار معروف این نویسنده و طنزپرداز آمریکایی عبارتند از «ماجراهای تام سایر» و «ماجراهای هاکلبرفین».
تواین در سال ۱۸۷۰ با اولیویا (لیوی) لنگدان ازدواج کرد و در سال ۱۸۷۱ به هارتفورد کان رفت. بر اساس اطلاعات خانه و موزه تواین، این زوج پس از اجاره خانه‌ای در خیابان فارست، زمینی را در خیابان فارمینگتون خریداری کردند و  در سال ۱۸۷۳ معمار نیویورکی ادوارد تکرمن پاتر طرحی خانه آنها را به‌عهده گرفت.
 
ادگار آلن پو
نویسنده آمریکایی که بخاطر داستان‌های ترسناکش، «کلاغ»، «مغاک و آونگ» و «قلب رازگو» معروف است.
 به گفته انجمن تاریخی برونکس، پو آخرین سال‌های زندگی خود، از سال ۱۸۴۶ تا ۱۸۴۹، را در خیابان کینگزبریج و گرند برونکس در نیویورک گذراند. خانه چوبی کوچک او، در سال ۱۸۱۲ ساخته شد. مکانی که در آن رمان‌های  آنابل لی، زنگ‌ها و بشکه آمونتیلاو را نوشت.
 
ارنست همینگوی
رمان‌نویس، نویسنده داستان‌های کوتاه و روزنامه‌نگار آمریکایی که  آثاری همچون «خورشید همچنان می‌دمد»، «وداع با اسلحه» و  «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند» را نوشته است.
طبق اطلاعات بدست آمده از موزه و خانه همینگوی، همینگوی و همسرش پائولین پفیفر در سال ۱۹۳۱ به خیابان وایتهد در کیوست فلوریدا نقل مکان کردند. خانه همینگوی در سال ۱۸۵۱ ساخته شد. هنگامی که خانه را خرید احتیاج به تعمیر داشت. بازسازی خانه در اوایل دهه ۱۹۳۰ صورت گرفت. این خانه به علت دارا بودن نخستین استخر ساخته شده در کیوست معروف بود.  
 
هرمن ملویل
رمان‌نویس، نویسنده داستان کوتاه و شاعر که بخاطر داستان دریانوردی‌اش «موبی‌دیک» شناخته شده است.
طبق گزارش انجمن تاریخی برکیشر، در سال ۱۸۵۰ ملویل یک خانه، انبار و ۱۶۰ هکتار زمین در پیتسفیلد ماساچوست  خریداری کرد. در آنجا، ملویل گاوها و اسبش به نام چارلی را نگهداری می‌کرد و شیر می‌دوشید. او همچنین یک سگ نیوفانونل داشت. ملویل نام مزرعه را " Arrowhead(نوک پیکان)" گذاشته بود بخاطر محصولات بومی که در این مزرعه پیدا کرده بودند. او تا سال ۱۸۶۳ در آنجا زندگی می‌کرد.
 
ویلیام فاکنر
نویسنده آمریکایی و برنده جایزه نوبل که برای آثارش چون خشم و هیاهو، «هنگامی که در حال مرگ بودم» و برنده جایزه پولیتزر  «حکایت» معروف است.
در سال ۱۹۳۰، فاکنر «خانه بیلی» را خریداری کرد و با همسرش استل و دو فرزندش مالکوم و ویکتوریا به آنجا نقل مکان کرد. در سال ۱۹۳۱، فاکنر نام خانه خود را به «بلوط کوهی» نماد امنیت و صلح تغییر نام داد. بر طبق اطلاعات انجمن بلوط کوهی، او با خانواده‌اش تا سال ۱۹۶۲ زمانی که فاکنر درگذشت در آنجا زندگی می‌کردند.
 
لورا اینگلز وایلدر
لورا اینگلز وایلدر به خاطر مجموعه کتاب‌های کودک «خانه‌های کوچک مرغزار» مشهور است.
در سال ۱۹۸۴، اینگلز وایلدر و شوهرش، آلمانزو وایلدر با دخترشان رُز به منسفیلد در ایالت میسوری نقل مکان کردند.‌ آن‌ها فقط ۱۰۰ دلار پس انداز کرده بودند که در خارج از شهر زمینی بخرند. لورا و شوهرش تقریبا ۲۰ سال کار کردند تا آن را به ۲۰۰ هکتار زمین زراعی تبدیل کنند که شامل یک باغ سیب و طویله‌ای برای اسب‌های مورگانِ آلمانزو می‌شد. سرانجام خانواده به یک اتاق در مزرعه رفتند و تا سال ۱۹۱۳ که خانه‌شان در مزرعه تکمیل شد، در همان اتاق زندگی کردند.
 
جین آستن
رمان‌نویس انگلیسی به خاطر آثاری نظیر «غرور و تعصب»، «عقل و احساس» و «نورثنگر ابی» مشهور است. خانم آستین هشت سال آخر عمرش را از سال ۱۸۰۹ تا سال ۱۸۱۷ در کلبه‌ای در همپشایر انگلیس گذراند.
 
آگاتا کریستی
این رمان‌نویس مشهور به خاطر آثار درخشان پلیسی-جنایی‌اش نظیر «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، «قتل‌های ای.بی.سی» و «تله موش» به شهرت رسید.
خانم کریستی، فصول بهار و اواخر تابستان و اغلب کریسمس‌ها را با خانواده و دوستانش در املاک گرین‌وی در دوون انگلیس می‌گذراند. او و شوهر دومش، مکس مالووان در سال ۱۹۳۸ این املاک را خریداری کردند. کریستی و خانواده‌اش یک‌بار در این املاک خلوت گزیدند تا او آخرین کتابش را به پایان برساند.
 
خواهران برونته
خواهران برونته، امیلی و آن شاعران و نویسندگان مشهوری هستند. شارلوت رمان عاشقانه گوتیک «جین ایر» را نوشت. امیلی رمان عاشقانه «بلندی‌های بادگیر» را خلق کرد و آن برونته نیز رمان «مستاجر عمارت وایلدفل» را نوشت.
این سه خواهر به همراه والدین‌شان پاتریک و ماریا و دو خواهر بزرگ‌ترشان، الیزابت و ماریا و برادرشان پاتریک برنول در دهکده هاورث در یوکشایر غربی انگلیس زندگی می‌کردند.
 
ویرجینیا وولف
ویرجینیا وولف با کتاب‌هایی نظیر «سفر به بیرون»، «خانم دالووی»، «به سوی فانوس دریایی» و «اتاقی از آن خود» یکی از بزرگان عالم ادبیات است.
وولف در سال ۱۹۱۵ همراه شوهرش، لئونارد به خانه هوگارث در جاده پارادیز در ریچموند در نزدیکی لندن نقل مکان کرد. این ساختمان بعدها دفتر انتشارات مشترک وولف و همسرش شد که هگارت نام داشت.
 
لوئیزا می-آلکات
این شاعر و نویسنده آمریکایی به خاطر رمان «زنان کوچک» مشهور شد. آموس، پدر آلکات در سال ۱۸۵۷، ۱۲ هکتار زمین در جاده لکیستون کنکورد ماساچوست خریداری کرد.
او خانه‌ای اربابی در آن زمین ساخت و نامش را «خانه باغ میوه» گذاشت، چون در خانه باغی با ۴۰ درخت سیب وجود داشت. آلکات تا سال ۱۸۷۷ در آنجا زندگی کرد و در همان‌جا رمان «زنان کوچک» را نوشت.
 
مارگارت میچل
این نویسنده و روزنامه‌نگار به خاطر رمان «برباد رفته» که عاشقانه‌ای در زمان جنگ داخلی آمریکا بود، به شهرتی کم‌نظیر دست پیدا کرد. میچل و همسرش، جان مارش آپارتمان‌شان در آتلانتا «زباله‌دانی» نامیدند و در آنجا بود که خانم مارگارت میچل رمان مشهورش را تمام کرد.
 
مایا آنجلو
شاعر و نویسنده آمریکایی به خاطر شعرهای زیبا و کتاب خود زندگینامه‌اش با عنوان «می‌دانم چرا پرنده درون قفس می‌خواند» مشهور است.
محل سکونت اولیه آنجلو، در کالفرنیای شمالی بود، اما یک خانه براون‌استون نیز در هارلم نیویورک داشت که در باز طراحی به آپارتمانی با پنج اتاق خواب تبدیل شد. او در اینجا از افرادی مثل اپرا وینفری و سیسیلی تایسون پذیرایی می‌کرد.
 

نظر شما