شناسهٔ خبر: 21814401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

طرح استقلال کردستان می تواند آینده منطقه را تا 100 سال دچار آشوب کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با ایجاد این کردستان مستقل، به دنبال این هستند تا جنگ دائمی بین کشورهای ایران، ترکیه و عراق با کردها رقم بزنند، زمینه ورود اسرائیل به این منطقه و هم مرز شدنش با این کشورها را فراهم کنند و بتوانند انرژی سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورهای اسلامی را هدر دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اردوغان درخصوص دو پروژه غرب، یعنی خاورمیانه بزرگ و جدید، که دودهه است دنبال می شود، گفت: براساس این پروژه کشورهای اسلامی به لحاظ نظامی، اقتصادی و سیاسی باید تضعیف شوند تا امنیت اسرائیل به عنوان یک کشور وابسته به آمریکا که دارای سلاح هسته ای هم هست، محفوظ بماند و بتواند به اهداف خود در منطقه که توسعه طلبی، تقویت نژاد پرستی و نابودی ملت فلسطین است، برسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بابیان اینکه برای این کار طراحی های گوناگونی انجام شده، ابراز کرد: بخشی از این طرح در خاورمیانه بزرگ مبتنی بر صلح بین اعراب و اسرائیل بود و از طریق این صلح، به دنبال جلوگیری از مبارزات ملت فلسطین، محو کشوری به عنوان فلسطین و پذیرفتن اسرائیل به عنوان دولتی رسمی و قانونی در این سرزمین بودند که این مسئله با انقلاب اسلامی ایران تعارض پیدا کرد و به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم در خصوص خاورمیانه جدید در پی این بودند که بتوانند با تضعیف جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و تجزیه کشورهای اسلامی به اهداف خود برسند و توجه جهان اسلام را از اسرائیل به مسائل داخلی کشورهای اسلامی جلب کنند تا اسرائیل بتواند از این شرایط به عنوان فرصتی برای امنیت خود استفاده کند.

اهداف غرب از پروژه پساداعشی تجزیه عراق و ایجاد اسرائیل دوم

ترقی اظهار داشت: تولید داعش، ایجاد جنگ بین کشورهای اسلامی و اقداماتی که درخصوص کردستان انجام می شود، برای تجزیه عراق همه در این راستا دنبال شده است؛ بعد از اینکه تلاش غرب برای ایجاد یک خلافت اسلامی آمریکایی از طریق داعش به نتیجه نرسید و در حال شکست هستند، پروژه تجزیه عراق و ایجاد اسرائیل دوم در کردستان یکی از برنامه های پساداعش آنهاست.

این کارشناس مسائل سیاسی درخصوص اهداف استقلال کردستان عنوان کرد: با ایجاد این کردستان مستقل، به دنبال این هستند تا جنگ دائمی بین کشورهای ایران، ترکیه و عراق با کردها رقم بزنند، زمینه ورود اسرائیل به این منطقه و هم مرز شدنش با این کشورها را فراهم کنند و بتوانند انرژی سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورهای اسلامی را هدر دهند تا نتواند علیه اسرائیل اقدام انجام دهند و به این وسیله عمر اسرائیل جعلی را طولانی تر کنند.

ترقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور ترکیه اذعان داشت: فرمایشات رهبری در خصوص طرح اسرائیل و آمریکا باهم دلایل متعددی دارد که از جمله آنها آموزش نظامی پیشمرگان کرد در اسرائیل، رفت و آمدها و قراردادهای متعدد اقلیم کردستان با اسرائیل در زمینه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی است.

وی تاکید کرد: حضور صهیونیست ها در اقلیم کردستان به صورت های گوناگون صورت می گیرد؛ حمایت اسرائیل از همه پرسی در اقلیم کردستان دلیل روشنی است که این پروژه کاملا اسرائیلی و آمریکایی است و با هدف درگیر کردن کشورهای اسلامی با یک مسئله جدید طراحی شده است.

ضرورت اقدام جدی برای جلوگیری از پروژه آمریکایی صهیونیستی تجزیه عراق

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تشریح کرد: دو موضوع مهم که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، این است که اولا کشورهای اسلامی چگونه باید بااین پدیده برخورد کنند و دیگر اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران باید چه موضعی نسبت به این مسئله داشته باشیم.

ترقی با تاکید بر فرمایشات رهبری مبنی براینکه کشورهای اسلامی منطقه باید با قاطعیت جلوی این پروژه آمریکایی صهیونیستی را بگیرند، بیان کرد: نباید اجازه دهیم این نطفه بزرگ شده و به معضلی در دل کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت تبدیل شود و درآینده سبب هرز رفتن انرژی های این کشورها گردد.

طرح استقلال کردستان می تواند آینده منطقه را تا 100 سال دچار آشوب کند/ حمایت برخی اصلاح طلبان از تجزیه عراق بازی در پازل اسرائیل و آمریکاست

وی با اشاره به حمایت برخی از اصلاح طلبان کشور از پروژه استقلال کردستان ابراز کرد: برخی در کشور به بهانه اینکه دموکراسی حق مردم است و این پروژه هم مورد قبول غربی هاست، از این طرح خطرناک که می تواند آینده منطقه را تا 100 سال دچار آشوب کند، حمایت می کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: زیبا کلام، حجاریان و برخی از سران اصلاح طلب با حمایت از این طرح منافع ومصالح ملی را به خاطر حمایت از غرب زیر پا می گذارند و موضع گیری هایی می کنند که کاملا بازی در پازل آمریکا و اسرائیل است؛ آنها یا از سیاست چیزی نمی فهمند یا با چنین مواضعی، به آرمان های انقلاب و جهان اسلام خیانت می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما