شناسهٔ خبر: 21810502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

روایت مصباحی‌مقدم از گله‌های آیت الله مهدوی‌کنی

اگر در زمان حيات مرحوم آقاي مهدوي‌كني و مرحوم آقاي عسگراولادي نتوانستيم به جمع‌بندي برسيم و حمايت از يك فرد واحد را دنبال كنيم، معلول، نبود تشكيلات منسجمي است كه مجموعه را دور هم جمع كند.

صاحب‌خبر -

غلامرضا مصباحی مقدم سعید مهدوی کنی و میرلوحی

سرویس سیاسی فردا: دکتر مصباحی مقدم نماینده سابق مجلس در بخشی از گفتگوی خود با اعتماد گفت: اگر در زمان حیات مرحوم آقای مهدوی‌کنی و مرحوم آقای عسگراولادی نتوانستیم به جمع‌بندی برسیم و حمایت از یک فرد واحد را دنبال کنیم، معلول، نبود تشکیلات منسجمی است که مجموعه را دور هم جمع کند. یعنی حاصل نبود چنین تشکیلات منسجمی این بود که شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی و مرحوم آقای عسگراولادی هم نتوانند نقش‌آفرینی کنند و کاری انجام دهند. الان هم در غیاب شخصیت‌هایی مانند این دو بزرگوار، ما به دنبال محوریت لیدر واحد نیستیم و همان دوره هم معتقد به لیدر واحد نبودیم. شاید این برداشت رقبای اصولگرا بود که روی افراد زوم و خیال می‌کردند که برای ما این افراد هستند که لیدر هستند در حالی که برای ما اینچنین نبود و اثر، آن چیزی شد که دیدیم.

بنده خاطرم هست که مرحوم آقای مهدوی‌کنی در انتخابات مجلس ششم بود گمان می‌کنم که از دوستان اصولگرا گلایه داشتند و می‌گفتند که می‌روند پخت‌و‌پز‌ها و بحث‌های‌شان را می‌کنند و دست آخر که می‌خواهند لیست را معرفی کنند از ما تاییدیه می‌خواهند، خب اینکه نشد. بنابراین مشخص می‌شود که لیدری در جریان اصولگرا در گذشته هم مبنا نبود. شما از مجلس ششم در نظر بگیرند، الان مجلس دهم هستیم و در ۱۶ سال پیش هم جریان ما چنین موقعیتی را برای شخصیتی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی قایل نبودیم بلکه آنچه را احیانا هم همان زمان پذیرفتیم و امروز هم باید مبنا قرار بگیرد، تشکل‌ها است.

دائماً در مصاحبه‌هایی که با من شده گفته‌ام که فقدان مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی ضایعه بزرگی برای ما بود، اما اصلا به معنای این نبود که ما فردمحور بوده‌ایم و الان فاقد پدر شده‌ایم. ما هیچ‌وقت فرد محور نبوده‌ایم. الان هم آیت‌الله موحدی کرمانی همان جایگاه را برای ما دارند که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی داشتند. ایشان دبیرکل هستند و آن مرحوم هم دبیرکل بودند. ما روی ساختار و تشکیلات حساب باز می‌کنیم و تشکیلات‌محور هستیم نه فرد محور. البته جریان رقیب ما به طور عمده فردمحور است و این را عیب می‌دانیم.

نظر شما