شناسهٔ خبر: 21804679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد از عناوین استانی ، امکانات شهرستانی در شرق تهران

فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: این استان در همه زمینه ها از قبیل ترافیک در مقایسه با بقیه استان ها عقب ماندگی دارد و جبران این عقب ماندگی نیازمند همکاری مسئولان استانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار عبدالرضا ناظری در همایش علمی تخصصی پیشگیری از اعتیاد با بیان اینکه مسئولان استانی پای کار نیستند از فقر سازمانی استان تهران انتقاد کرد و افزود: در تعدادی از رده ها، برخی از مسئولان پای کار نیستند، زیرا برای مقابله با برخی از عوامل ، نیازبه حضور مسئولان رده استانی در آن زمینه است.
وی افزود: در برخی مناطق مانند محورهای هراز و فیروزکوه نیاز به کار کشوری است و این محورها تنها متعلق به استان تهران نیست و گاهی کار در حد حضور وزیر در برخی از جلسات باید پیگیری شود.
سردار ناظری با اشاره به راه اندازی سه فرماندهی نیروی انتظامی در استان تهران در سالهای گذشته گفت: در شرق استان تهران زمانی که نیروی انتظامی احساس کرد، به تنهایی نمی تواند استان تهران را با یک فرماندهی متمرکز در شهرستان کرج تحت نظارت داشته و اقدامات پلیسی خود را انجام دهد، ۳ استان از نظر فرماندهی انتظامی را تشکیل داد. (که شامل؛ فرماندهی انتظامی شرق تهران، فرماندهی انتظامی غرب استان تهران و فاتب و البرز که استانی جداگانه است، می شود)
وی افزود: این جداسازی در تقسیمات کشوری اتفاق نیفتاد، اما این گام مهم موثر از سوی ناجا برداشته شد و این تقسیمات صورت گرفت و از همه ادارات و سازمان ها نیز می خواهیم که این تقسیمات را انجام دهند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه در حوزه تصادفات ، جلسه ای با مسئولان استانی تشکیل شده است، گفت: جلسه بعدی با مسئولان وزارت خانه ها خواهد بود که در این حوزه هم فکری کنند تا پیشگیری های مناسبی در حوزه تصادفات را رقم بزنیم.
وی امنیت تهران را وابسته به امنیت مناطق شرق و غرب این استان دانست و افزود: در هیچ شرایطی نمی توانیم انکار کنیم که اگر یک مورد کوچک نا امنی در شرق و یا غرب استان به وقوع بپوندد جز تهران محسوب نشود، بازتاب منفی موارد امنیتی استان تهران بین المللی خواهد بود، که در این زمینه می توان موارد قتل «ستایش» و یا سرقت پراید پدر «بنیتا» را مثال زد.
ناظری گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ما همین مسئله را داریم و اگر فرد معتاد در شرق و غرب استان تهران وجود داشته باشد به خود شهر تهران نیز تعمیم داده می شود.
وی با اشاره به این که فرزندان ورامین کسانی هستند، که بیش از ۳۲۰۰ شهید به نظام تقدیم کرده اند و بیشترین آمار شهید مدافع حرم را دارند، افزود: باید آسیب های اجتماعی در این منطقه به صورت جدی تر بررسی شود و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نقش نظارتی و حمایتی خود را بیشتر از قبل تقویت و پر رنگ تر کند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: باید از اعتبار کلان حوزه مقابله و پیشگیری و درمان مواد مخدر استفاده شود، چرا که در شهرستان های استان در این زمینه محرومیت داریم و حاضر هستیم مکانی را در این زمینه قرار دهیم تا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این منطقه راه اندازی شود.
ناظری در ادامه اظهار داشت: با توجه به این که اراده حمایت از افراد بهبود یافته از اعتیاد در این مناطق دیده می شود و ما در همین ورامین کارگاههایی را داریم که افراد بهبود یافته از اعتیاد را به کار گرفته اند اما این افراد نیز به پشتیبانی در زمینه پیشگیری و هدایت در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیازمند هستند و توجه و عزم بالاتر از رده های استانی را می طلبد.
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به وجود معتاد در برخی جرائم امنیتی گفت: طبق بررسی ها در بیش از 60 درصد قتل ها، قاتل و یا مقتول معتاد هستند.
ناظری به وقوع قتل در روزهای اخیر در این منطقه اشاره کرد و گفت: در این خصوص قاتل معتقد بود که در اثر مصرف مواد مخدر مرتکب قتل شده است، مواد روان گردان آسیب های جدی به افراد وارد می کند که تمام حواس و رفتار را تحت تاثیر قرار می دهد.
در پایان این همایش از 10 نفر از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر شهرستان های شرق استان تهران با اهدای لوح تقدیر وهدایایی قدردانی شد.

 

 

نظر شما