شناسهٔ خبر: 21800259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

متخصص پوست و مو:

شست و شوی بدن را در فصل پاییز به حداقل برسانید

با سرد شدن و خشکی هوا، رطوبت پوست کم و مشکلات پوستی افزایش پیدا می کند که توصیه می شود شست و شوی بدن و موها به ویژه با آب گرم را به حداقل برسانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ با تغییر فصل و تاثیر بر درختان و طبیعت، فصل پاییز با بدن ما همان کاری را خواهد کرد که با درختان و برگ ها می کند؛ از این رو مراقبت از بدن به ویژه وسیع ترین ارگان بدن یعنی پوست از اهمیت بسیاری در این فصل پیدا می کند.

پوست وسیع ترین ارگان بدن است که شامل خون، مو، غدد و ساختار های حسی است که وظیفه دفاع از بدن و تنظیم الکترولیت، دمای بدن و انتقال حس را به عهده دارند و علاوه بر اینها، پوست و مو در زیبایی و در برقرای ارتباط شخصی و اجتماعی نقش به سزایی دارند.

با شروع فصل پاییز و به دنبال آن سردی و خشکی هوا و استفاده از وسایل گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری، رطوبت طبیعی بدن کم و پوست خشک می شود که ممکن است خارش و بیماری های پوستی را به همراه داشته باشد.

فاطمه مختاری، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار ما استفاده از کرم های مرطوب کننده چربی، چربی با پایه آب را توصیه و اظهار کرد: افرادی که پوست خشک دارند، باید از مرطوب کننده ها با پایه چربی که بهترین نوع آن وازلین است، استفاده و علاوه بر خشکی پوست، لب ها نیز دچار خشکی می شود که از مرطوب کننده های لب نیز باید استفاده کرد.

وی با اشاره به حداقل رساندن استحمام و شست و شوی دست ها گفت: به طور حتم در فصل سرما موقع حمام تمایل به آب داغ بیشتر می شود ولی این گرمای شدید آب باعث می شود چربی طبیعی و محافظ پوست از بین برود و رطوبت پوست کم شود، از این رو ترجیحا از آب ولرم استفاده و بلافاصله بعد از خشک شدن بدن که هنوز مقداری رطوبت روی بدن باقی مانده است از لوسیون و رطوبت کننده ها استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب تنها در تابستان باور غلطی است که در بین مردم وجود دارد، است و توصیه می شود حتما در فصل پاییز و زمستان از ضد افتاب استفاده کنند و نیم ساعت قبل از بیرون رفتن به صورت بزنند.

وی با اشاره به اینکه شوینده ها و صابون تفاوت چندانی با هم ندارند، گفت: صابون در کل به دلیل خاصیت قلیایی که دارد، ممکن است پوست را خشک کند و برای پوست های خشک بهتر است از پد شست و شو برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنند.

مختاری تاکید کرد: همچنین افرادی که دچار ریزش مو هستند از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنند و دفعات شستشوی پوست و مو باید در فصل پاییز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما