شناسهٔ خبر: 2179006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان:

برگزاری همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در همدان

دعوت از۵۰۰سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی درهمدان

صاحب‌خبر -

معاون برنامه‌ریزی استاندار همدان اظهار کرد: اهمیت مسئله اقتصاد زمانی مشخص می‌شود که مقام معظم رهبری هفت سال متوالی در نام‌گذاری سال، به مسائل اقتصادی پرداخته‌اند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ خسرو سامری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید برای مسائل اقتصادی اهمیت بسیاری قائل است، گفت: با توجه به اینکه دولت مسیر حرکت خود را در زمینه اقتصاد روشن کرده استاندار و مدیران استان به دنبال برگزاری این همایش بودند.

سامری با بیان اینکه در استان همدان توجه ویژه‌ای به مسائل اقتصادی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: نقطه عطف برگزاری نمایش، نشان دادن و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری وپتانسیل های استان همدان است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته پیگیری‌ها برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری استان آغاز شده است، عنوان کرد: شناسایی، دعوت و رایزنی از سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی در این همایش انجام شده است.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه این همایش بر مبنای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است، تصریح کرد: از ۲۴ بند منشور اقتصاد مقاومتی که سال گذشته توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد هفت بند به صورت شاخص در این همایش مورد بررسی و بحثقرار می‌گیرد.

وی با اشاره به دو روزه بودن همایش، آن را کاربردی و عملیاتی دانست و گفت: چهار شاکله اساسی ارزش افزوده استان همدان را تامین می‌کنند که در این همایش برای سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی تبیین می‌شود.

سامری با تاکید بر اینکه مباحثاقتصادی در استان جایگاه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و صنعت ساختمان و مسکن موضوعات مورد بحثدر این همایش است.

وی تصریح کرد: ۵۰۰ مهمان داخلی و خارجی برای حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی دعوت شده‌اند، عنوان کرد: در مجموع یک ترکیب وسبدی از سرمایه گذاران که بتوانند در زمینه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان حرفی برای گفتن داشته باشند دعوت شده اند.

سامری با اشاره به اینکه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در ۲۸ و ۲۹ آبان ماه در همدان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این همایش به صورت کارگاهی و با برگزاری پنل‌های تخصصی بوده و مهمانان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان نیز بازدید دارند.

معاون استاندار همدان از حضور وزیر کشور و اطلاعات در مراسم اختتامیه همایش خبر داد و گفت: حضور این دو وزیر برای تشریح وضعیت امن کشور برای سرمایه‌گذاری است که در جذب سرمایه‌گذارن بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه صبح پنج شنبه ۲۹ آبان ماه مراسم اختتامیه برگزار می‌شود، گفت: در بعدازظهر این روز نیز تورهایی برای بازدید سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان همدان همچون کشاورزی، گردشگری و واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: ۱۱۲ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش هشت تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای معرفی و ارائه به سرمایه‌گذاران در همایش فرصت‌های اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی آماده شده است.

وی درباره مهمانان ویژه این همایش نیز گفت: در این همایش میزبان رئیس کل سرمایه‌گذاری کشور، سفرای اتریش، افغانستان، عراق و رایزنان اقتصادی سفارت‌خانه‌های مختلف هستیم.

معاون استاندار همدان بیان کرد: همچنین روسای اتاق‌های بازرگانی استان‌های مختلفی که می‌توانند با همدان همکاری داشته و در این استان سرمایه‌گذاری کنند، دعوت شده‌اند.

سامری با اعلام اینکه هیئت تجاری بزرگی از کشور عراق در این همایش حضور می‌یابند، گفت: با توجه به اینکه کشور عراق یکی از کشورهای همسایه و هدف اصلی صادرات همدان محسوب می‌شود، از مسئولان تجاری آن دعوت شده است.

سامری با اشاره براینکه مباحثاقتصادی بسیار موثر است، گفت: چند تفاهم نامه از الان منعقد وآماده امضاء شده است ومابقی در قالب همایش صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در این همایش تفاهم‌نامه‎هایی بین بخش خصوصی و دولتی به امضا می‌رسد، گفت: برای اولین بار کمیته‌ای با نام کمیته پیگیری مصوبات در این همایش تشکیل شده تا مصوبات و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده را تا مرحله اجرا پیگیری کند.
آمار بیکاری در همدان ۷/۶ است

سامری در ادامه در مورد آمار اشتغال در همدان گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمار کشورهمدان رتبه ۷/۶ درصد بیکاری در کشورداراست.

سامری گفت: البته طبق آمار سازمان تامین اجتماعی ماهیانه بین ۸۰۰ تا هزار نفر به اشتغال رسمی تامین اجتماعی اضافه شده است که افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

سامری در پایان با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری گفت: قطعاً برگزاری این همایش می تواند بحثاشتغال استان

همدان را سامان دهد.

نظر شما