شناسهٔ خبر: 21786475 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد توسعه ویژه فناورس نانو مطرح کرد:

نقش حیاتی نانو در گذار از اقتصاد مبتنی بر مواد خام به دانش بنیان

تهران- ایرنا-دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با اشاره به اینکه هم اکنون اقتصاد مبتنی بر مواد خام کشور در حال گذار به اقتصاد دانش بنیان است، نقش فناوری نانو را در این بخش بسیار اثرگذار و با اهمیت دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر سعید سرکار شامگاه شنبه در آئین معرفی برترین های دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران در سخنانی با تاکید بر اینکه مطابق با بیانات رهبری اولویت اصلی کشور در حال حاضر حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی است، به تحریم کشورمان در بخش صنایع های _تک و حتی در مواردی تحریم داروهای اساسی مورد نیاز مردم از سوی قدرت های بزرگ دنیا در طول سالیان گذشته اشاره کرد و افزود: این در حالی است که هیچگاه در بخش های غیرحساس خودرو یا پوشاک و لوازم خانگی برای حفظ بازار فروش کشورمان را تحریم نکردند.
دکتر سعید سرکار ادامه داد:در حقیقت هدف اصلی این کشورها در اصل ایجاد نارضایتی و ایجاد شورش در کشور بوده است.
وی توجه به بخش دانش بنیان را رکن اصلی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و اظهارکرد:خوشبختانه کشور در حال حاضر در حال گذار ار اقتصاد مبتنی بر موادخام به اقتصاد دانش بنیان هستیم.
وی با بیان اینکه کالاهای دانش بنیان از دل صنایع دانش بنیان بیرون می آید، گفت: بنابراین بحث فعلی ما این است که چگونه صنایع کشور دانش بنیان شود.
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در ادامه اظهارکرد: فناوری نانو به دلیل برخورداری شرایط خاص در تمام عرصه ها و محصولات می تواند بکار گرفته شود.
وی گفت:ما صنعت و کالایی را نمی توانیم تصور کنیم که فناوزی نانو در ارتقا کیفیت آن تاثیر گذار نباشد.
سرکار تاکیدکرد: فناوری نانو تاثیر شگرفی در گذار اقتصاد مبتنی بر مواد خام کشور به اقتصاد دانش بنیان دارد.
وی با تاکید بر اینکه تمرکز فعلی ما رسوخ نانو به بخش صنعت است، به صاحبان صنایع هشدار داد در صورت بی توجهی به نانو بازارهای خود را از دست خواهند داد.
سرکار با بیان اینکه، ستاد فناوری نانو برای استفاده نانو در صنعت برنامه های ویژه ای را دنبال می کند، یادآور شد:هم اکنون فناوری نانو به بخش های سلامت، دارو، لوازم بهداشتی، صنعت ساختمان، صنعت خودرو، نساجی، پتروشیمی و نفت، کشاورزی، آب و محیط زیست ورود کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز بخوبی ارتباط بخش صنعت و دانش بنیان برقرار شده است، تجاری سازی با اولویت افزایش سهم بازار بین المللی را اولویت ستاد توسعه فناوری نانو دانست.
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در مسیر تحقق اهداف سند راهبردی توسعه فناوری نانو از سال 1387 با هدف معرفی دستاوردهای فناوری نانو به مردم، پژوهشگران و مسئولان جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو برگزار می کند.
بر همین اساس دهمین جشنواره فناوری نانو نیز با حضور 160 نهاد فعال در این عرصه شامل نهادهای ترویجی، انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌ها و تشکل‌های علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، نهادهای ارائه‌کننده خدمات توسعه فناوری و شرکت‌های فعال در این حوزه از 14 تا 17 مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج فارس در حال برگزاری است. علمی 1836
خبرنگار: یوسف درویشی /انتشار :محتشمی

انتهای پیام /*

نظر شما