شناسهٔ خبر: 21782671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح 2 طرح عمرانی و تولیدی روستایی در ساوجبلاغ

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل بهسازی و آسفالت جاده قره قباد با اعتباری بالغ بر ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و افتتاح تعاونی فرش دستباف ابریشم در روستای قاسم آباد بزرگ بود.
با گشایش تعاونی فرش دستباف ابریشم با نخ های نازک زمینه برای اشتغال تعدادی از روستائیان در ساوجبلاغ فراهم شد.
فرماندار ساوجبلاغ دراین مراسم با اشاره به هدف دولت از توسعه روستاها گفت : نگاه ویژه دولت به روستاها نه تنها با هدف رونق و توسعه معطوف شده بلکه این رویکرد موجب جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و مهاجرت از روستاها و تبدیل آن به مهاجرت معکوس به روستاها می باشد.
ابوالقاسم پالیزگیر افزود: ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی برای توسعه صنایع برای ایجاد اشتعال و سرمایه گذاری در روستاها، ارائه تسهیلات آسان و ارزان، توجه به اشتغال روستائیان و حمایت از ایجاد و توسعه تعاونی های روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته دولت در این زمینه است.
وی گفت: توجه به تاسیس اقامتگاه های بوم گردی و ظرفیت های بسیاری از روستاهای کشور در زمینه گردشگری به ویژه طبیعت گردی نیز از رویکردهای اصلی دولت در نگاه ویژه به روستاها بوده و حمایت های لازم برای جذب گردشگر و توسعه و رونق گردشگری اقتصادی در روستاها صورت گرفته است.

پالیزگیر از دهیاران خواست تحقق شعار تولید و اشتغال را سرلوحه خود قرار دهندو کارگاه هایی که صنایع تبدیلی را توسعه می دهد را در روستاهایشان راه اندازی کنند.

وی بااشاره به اینکه بزرگترین شرکت تعاونی استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ می باشد گفت : دهیاران و شوراها باید تلاش کنند تا ما در هر روستا حداقل یک تعاونی داشته باشیم تا بحث اشتغال روستاها را توسعه دهیم.

پالیزگیر گفت : توجه به گردشگری بر ایجاد اشتغال در روستاها موثر می باشد که دهیاران باید به آن اهتمام بورزند .
فرماندار ساوجبلاغ به 2معضل روستاها اشاره کرد و گفت : ساخت وساز غیرمجاز و چاه های غیر مجاز باعث شده بسیاری از روستاها با بی آبی مواجه شوند به طوریکه در سالهای گذشته در 20 متری به آب می رسیدیم اما اکنون در عمق 270 متری هم به آب نمی رسیم .
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر وامید تاکنون 11 کیلومتر از معابر روستایی در ساوجبلاغ بهسازی شده است.
میثم سالاری گفت : تاکنون 2 هزار و 578 واحد مسکن روستاییدر ساوجبلاغ با استفاده از تسهیلات بازسازی بناهای فرسوده به میزان200 میلیون ریال تسهیلات 4 درصد و 50 میلیون ریال وام بلاعوض تخریب و بازسازی شده است.
سالاری اظهار داشت : از ابتدای دولت تدبیر وامید تاکنون در 29 روستای شهرستان ساوجبلاغ طرحهای عمرانی شامل 16 هزار متر مربع سنگفرش ، 10 کیلومتر جدولگذاری ، 8 کیلومتر زیرسازی ، 11 کیلومتر آسفالت با اعتباری بالغ بر5 میلیارد و 112 میلیون ریال انجام شده است.
بخشدار بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ از تشکیل هیات اندیشه ورز در سطح روستاها خبر داد وگفت : در روستاها افراد نخبه و اندیشمندی هستند که می توان با آنها برای توسعه و آبادانی روستا همفکری و از پیشنهاد های آنها استفاده کرد.
حمیدرضا خدابخش گفت : اگر میخواهیم توسعه شهری پایدار بماند باید به توسعه روستایی توجه شود.
وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید 100 میلیارد ریال در روستاهای شهرستان ارزش افزوده جذب شده است.
وی همچنین از دهیاران خواست تیم واکنش سریع را در روستاها از طریق جوانان تشکیل دهند و دهیاران برای خود جانشین داشته باشند تا در مواقع اضطراری از وجود آنها استفاده شود.
خدابخش همچنین گفت : باتوجه به اینکه شهرستان ساوجبلاغ قطب تولید هلو وشلیل معرفی شده ، اگر جهادکشاورزی همکاری کند ما سال آینده جشنواره هلو وشلیل را برگزار خواهیم کرد تا از این طریق به معرفی دهستان های شهرستان نیز بپردازیم .
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

انتهای پیام /*

نظر شما