شناسهٔ خبر: 21774483 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعیین تکلیف ۸۵ درصد سپرده‌گذاران افضل توس در مرحله اول

71467

پیش‌بینی‌ها بر این است که در پایان مرحله اول از تعیین تکلیف سپرده گذاران افضل توس که اکنون تا سقف سه میلیون تومان در حال اجراست، وضعیت حدود ۸۵ درصد از کل سپرده‌گذاران مشخص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، از اول مهرماه و به مدت ۲۵ روز و طی فرآیند مرحله‌ای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران  تا سقف سه میلیون تومان تعاونی منحله افضل توس در دستور کار بانک آینده قرار گرفت.

تازه‌ترین اخبار دریافتی حاکی از آن است که افضل توس حدود ۳۶۰ هزار سپرده‌گذار دارد که به طور مرحله‌ای تعیین تکلیف می‌شوند، همچنین در مدت ۲۵ روزه پیش‌بینی شده که تا سقف سه میلیون تومان در دستور کار قرار دارد با مراجعه سپرده‌گذاران مشمول تا حدود ۸۵ درصد سپرده گذاران تعیین وضعیت خواهند شد. براساس این آمار به نظر می‌رسد تا حدود ۳۰۰ هزار نفر از کل سپرده‌گذاران در پایان ۲۵ مهرماه وضعیت مشخص شده‌ای داشته باشند.

سپرده‌های تا سقف سه میلیون تومان تعاونی منحله افضل توس حدود ۹۰ درصد سپرده‌های آن را تشکیل می‌دهد. بعد از مرحله سه میلیونی نوبت به ارقام بالاتری خواهد رسید که شرایط و ضوابط آن از طریق دستگاه‌های مربوطه مشخص و از سوی بانک آینده اجرایی خواهد شد.

سپرده‌گذاران افضل توس می‌توانند با مراجعه به شعبه‌ای که در آن افتتاح حساب کرده‌اند سپرده‌های خود را تعیین تکلیف کنند. طبق شرایطی که برای آنها تعریف شده در مرحله اول برای سپرده‌گذاران در بانک آینده افتتاح حساب و در فاصله حدود ۱۵ روزه مبلغ تا سقف سه میلیون تومان سپرده گذار به حساب وی واریز خواهد شد.

افضل توس یکی از تعاونی‌های بزرگ فعال در بازار غیرمتشکل پولی بود که در راستای ساماندهی موسسات غیرمجاز در مردادماه با تصمیم بانک مرکزی مسئولیت دارایی‌ها، بدهی‌ها و تعهدات آن به بانک آینده واگذار شد.

البته به طور همزمان مسئولیت تعاونی "آرمان" به موسسه ملل و "البرز ایرانیان" به بانک تجارت واگذار شد. مدیران و سهامداران این تعاونی‌ها مسئولیت هرگونه کسری در پرداخت به سپرده‌گذاران را برعهده داشته و بانک‌ها و موسسات مسئول تنها کانالی برای این پرداختی‌ها و تعیین وضعیت سپرده‌گذاران هستند و قرار نیست منابعی از آنها و یا بانک مرکزی در این رابطه پرداخت شود.

انتهای پیام

نظر شما