شناسهٔ خبر: 21770534 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

پیکسل های جدید گوگل خارق العاده نیستند

صاحب‌خبر -

ساحره چمنی
فناوران - از سال گذشته گوگل با عرضه پیکسل، به عنوان تولید کننده وارد بازار گوشی های هوشمند شد. حالا پس از یک سال، گوگل نسل جدید گوشی های خود را با بهبود های متعددی معرفی کرد. 
پیکسل ۲ به نمایشگر ۵ اینچی OLED با وضوح تصویر 1080p مجهز شده است. به واسطه نمایشگر OLED، پیکسل ۲ از قابلیت Always On Display برای نمایش نوتیفیکیشن ها بهره می برد. بدنه پیکسل ۲ همچنین توانایی مقاومت در برابر نفوذ مایعات را دارد. 
اسنپدراگون ۸۳۵ وظیفه پردازش این گوشی را برعهده دارد و با هشت هسته پردازشی به راحتی از پس تمامی عملکردهای گوشی برمی آید. پیکسل ۲ از ۴ گیگابایت حافظه رم برخوردار است که به لطف حجم سبک و عملکرد روان نسخه خام آندرویید، کافی خواهد بود و به راحتی کاربری های چند وظیفگی را پشتیبانی خواهد کرد. پیکسل ۲ در دو نسخه و با حافظه دخیره سازی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به فروش می رسد.
نسل اول پیکسل، از دوربین خوبی برخوردار بود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، یکی از بهترین گزینه های موجود در دنیای گوشی های هوشمند به شمار می رفت. گوگل برخلاف بسیاری از تولیدکننده های موبایل که به استفاده از دوربین های دوگانه روی آورده اند، از همان ترکیب سنتی و یک دوربین، پیکسل ۲ بهره برده است. البته این موضوع به این معنا نیست که شاهد دوربینی با عملکرد ضعیف تر نسبت به سایر پرچمداران هستیم؛ دوربین پیکسل ۲ به سنسور 12/2 مگاپیکسلی با لنز F/1.8 و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. پیکسل ۲ از فناوری Dual Pixel بهره می برد که به معنی سیستم فوکوس بسیار سریع تر است و امکان عکس برداری پرتره را فراهم می کند. 
دوربین پیکسل ۲ همچنین از فناوری Auto HDR بهره می برد؛ بدین ترتیب با هر بار فشار دادن دکمه شاتر، گوشی چندین تصویر با میزان نوردهی متفاوت ثبت می کند و در نهایت با ادغام آن ها، تصویری با کیفیت بالا ایجاد می کند. امکان ثبت تصاویر زنده نیز وجود دارد؛ در این حالت پیکسل ۲ کلیپ سه ثانیه ای ثبت کرده و آن را در فایل تصویری ذخیره می کند. 
پیکسل ۲ همچنین از فضای نامحدود ابری گوگل برای ذخیره تصاویر و ویدیو ها بهره می برد.
پیکسل ۲ به نسخه هشتم آندرویید، اوریو (Oreo) مجهز شده است و با قیمت ۶۴۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایت و ۷۴۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایت، ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر ماه) به بازار عرضه می شود. پرچمدار جدید گوگل با رنگ های آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد.

پیکسل 2 ایکس ال 
گوگل همچنین از گوشی پیکسل 2 ایکسل ال با نمایشگر ۶ اینچی از نوع P-OLED و دوربین 12/3مگاپیکسلی رونمایی کرد. 
پیکسل ۲ ایکس ال از ظاهری همانند نسل پیشین بهره می برد، اما بدنه آلومینیومی گوشی با ظاهری شیشه ای خودنمایی می کند.  پیکسل ۲ ایکس ال از دو بلندگو استریو در پنل جلویی بهره می برد. یکی از ویژگی های پیکسل ۲ ایکس ال را که از آیفون های اپل به عاریه گرفته، حذف جک هدفون 3/5 میلی متری است. 
از جمله مشخصات فنی پیکسل ۲ ایکس ال، نمایشگر ۶ اینچی از نوع P-OLED با کیفیت +qHD است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی باید از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ در کنار ۴ گیگابایت حافظه رم نام برد. گوگل این گوشی را تنها در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ظرفیت باتری پیکسل ۲ ایکس ال ۳۵۲۰ میلی آمپر ساعت است.
پیکسل ۲ ایکس ال ۱۹ اکتبر راهی بازار خواهد شد. نسخه ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۲ ایکس ال با قیمت ۸۴۹ دلار و نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۹۴۹ دلاری راهی بازار خواهد شد.
سنسور مورد استفاده در دوربین اصلی این گوشی 12/3مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسل است. گوگل در طول کنفرانس خود اعلام کرد که یکی از بهترین دوربین های موجود در گوشی های هوشمند به پیکسل های جدید گوگل تعلق دارد. دوربین پیکسل ۲ ایکس ال از فناوری هایی نظیر HDR و همچنین لرزش گیر اپتیکال بهره می برد. با استفاده از دوربین پیکسل ۲ ایکس ال می توان تصاویر پرتره ثبت کرد؛ البته این قابلیت نه از طریق دوربین دوگانه و از طریق فناوری سنسور دوگانه در دسترس کاربران قرار می گیرد.  یکی از نکات جالب در مورد پیکسل ۲ ایکس ال این است که این گوشی حالت پرتره را هم در دوربین سلفی و هم در دوربین اصلی در اختیار کاربران قرار می دهد. پیکسل ۲ ایکس ال و پیکسل ۲ را باید جزو اولین گوشی های هوشمندی خواند که با فناوری گوگل لنز راهی بازار می شوند.

نظر شما