شناسهٔ خبر: 21752854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

تعداد کاربران فعال مایکروسافت اج از مرز ۳۳۰ میلیون نفر عبور کرد

حسین خلیلی صفا / venturebeat / حسین خلیلی صفا / venturebeat

صاحب‌خبر -

مایکروسافت ساعاتی پیش در جریان برگزاری microsoft edge Web Summit 2017 اعلام کرد که تعداد کاربران فعال این مرورگر از مرز ۳۳۰ میلیون نفر عبور کرده است. چارلز موریس، رهبر تیم اکوسیستم مایکروسافت اج، در این خصوص اعلام کردکه تعداد کاربران فعال اج در ماه آوریل سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون نفر بوده است. بر اساس اطلاعات موجود، ویندوز ۱۰ مایکروسافت بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. از این‌رو به نظر می‌رسد ۶۰ درصد کاربران فعال ویندوز ۱۰ از مایکروسافت اج استفاده می‌کنند

موریس در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

امکانات و قابلیت‌های زیاد زمانی که کاربری از محصول استفاده نکند، کاملا بی‌معنی هستند. بسیار خوشحالم که اعلام کنم تعداد کاربران فعال مایکروسافت اج ابتدای ماه جاری میلادی از مرز ۳۳۰ میلیون نفر عبور کرد. تعداد کاربران مایکروسافت اج در طول یک سال اخیر بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. بسیار خوشحالیم که تعداد کاربران مایکروسافت اج در طول یک سال اخیر به این اندازه افزایش پیدا کرده است.

مایکروسافت مرورگر اج را برای اولین بار ۱۵ جولای سال ۲۰۱۵ به همراه ویندوز ۱۰ رونمایی کرد و از این‌رو اینترنت اکسپلورر دیگر لقب اولین مرورگر مایکروسافت را ندارد. هرچند مایکروسافت اج از طریق تمام گجت‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ نظیر گوشی‌های هوشمند یا ایکس باکس نیز در دسترس است، اما باید به این نکته اشاره کنیم که بیشترین تعداد کاربر این مرورگر متعلق به رایانه‌های شخصی است.

گوگل اعلام کرده است که مرورگر کروم این کمپانی بیش از یک میلیارد کاربر دارد. موزیلا نیز تعداد کاربران مرورگر فایرفاکس را بیش از نیم میلیارد نفر اعلام کرده است. موریس در کنار اعلام تعداد کاربران مایکروسافت اج، آمار دیگری را نیز ارائه کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط موریس، مایکروسافت از زمان رونمایی از مایکروسافت اج در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۲ پچ امنیتی برای اج منتشر کرده است. از دیگر دستاوردهای مایکروسافت اج باید به کسب ۷۵ استاندارد جدید در کنار امتیاز ۴۷۶ در HTML5test اشاره کرد. به گفته‌ی موریس، اج تنها مرورگری است که موفق به کسب ۱۰۰ درصد امتیاز از HTML5Accessbility شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما