شناسهٔ خبر: 21746947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

رانندگان لمانز، در بیرون از پیست از چه خودرو‌هایی استفاده می‌کنند

محمد وارسته / motor1 / محمد وارسته / motor1

صاحب‌خبر -

بسیار پیش آمده است که ما به تماشای مسابقات جذاب اتومبیل‌رانی در کلاس‌های مختلف نشسته‌ایم؛ جایی که رانندگان با خودرو‌هایی دارای قدرت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد از نظر اسب بخار و توانایی‌های فنی، توجه ما را به خود جلب و ما را محو تماشای این رویدادهای پرطرفدار کرده‌اند. اما همیشه بیشترین توجه‌ ما، معطوف به خودرو‌ها است و کمتر کسی به این فکر افتاده که رانندگانی با این سطح از مهارت و توانایی، در زندگی روزمره با چه خودرو‌هایی تردد می‌کنند.

رانندگان لمانز، هرساله از سراسر جهان برای شرکت در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در پیست سَرت گرد هم می‌آیند. هنگامی که توجه اکثریت به خودرو‌های اصلی مسابقه معطوف است، ما بسیار کنجکاو بودیم تا ببینیم رانندگان شرکت‌کننده در این رقابت، در بیرون از مسابقه از چه خودرو‌هایی استفاده می‌کنند.

نیل جانی

پورشه 911 GT3 RS

نیل جانی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز با خودرو پورشه 919 هیبرید، جزو شرکت‌کنندگانی بود که توانست این مسابقه را با موفقیت به اتمام رساند و نقش مهمی در قهرمانی تیم پورشه داشت. جانی در زندگی روزمره‌ی خود از یک دستگاه پورشه 911 GT3 RS استفاده می‌کند.

تیمو برن هارت

Porsche macan

 

 تیمو برن هارت در کنار برندون هارتلی و ارال بمبر، جزئی از تیمی بود که امسال، طی یک مسابقه سخت و نفس‌گیر موفق شد با خودروی پورشه 919 هیبریدی پیروز میدان شود. این راننده آلمانی خودرویی راحت را پس از اتمام مسابقه ترجیح می‌دهد و برخلاف دوست هم‌تیمی‌اش که پورشه GT3 RS را می‌پسندد؛ او یک پورشه ماکان را برای رانندگی روزمره‌اش در اختیار دارد.

اولیور وب

اولیور وب

 

امسال اولیور وب شرایط دشواری را در لمانز و تیم بایکولز ریسینگ، از سر گذراند؛ هم‌تیمی‌اش پس از تنها ۷ دور از رقابت کنار رفت و او هم به مقام شایسته‌ای دست پیدا نکرد. اولیور وب در خارج از مسابقه از یک دستگاه فورد موستانگ Eleanor GT500 استفاده می‌کند، بعد از این سری مسابقات ملال‌آور، خودرویی عضلانی با قدرت بسیار مناسب برای دود کردن تایر‌ها بسیار ایده‌آل خواهد بود.

کامو کوبایاشی

تویوتا هاریر Harier

کامو کوبایاشی بعد از ثبت رکوردی جدید در دور زمان‌گیری با همکاری استفان سارازین و مایک کن وی، یکی از نخستین شانس‌های کسب پیروزی در مسابقات لمانز امسال بود؛ هرچند خودرو آن‌ها یعنی تویوتا TS050 هیبریدی در اواسط مسابقه از دور خارج شد.

کامو کوبایاشی همانند برن هارت یک خودرو راحت را بعد از اتمام مسابقه ترجیح می‌دهد. او به‌عنوان خودرو اصلی از تویوتا هاریر که در بازار جهانی و خارج از ژاپن به‌عنوان معادل لکسوس RX شناخته می‌شود، استفاده می‌کند.

سباستین بومی

لکسوس RC 500

راننده‌ی اصلی تیم تویوتا گازو، موفق شد این سری از مسابقات را با رکورد خوبی به اتمام برساند؛ البته دستیابی به مقام نهم برای او خوشحال‌کننده نبود. سباستین بومی، به‌عنوان خودروی روزمره از یک دستگاه لکسوس RC-F استفاده می‌کند.

خوزه ماریا لوپز

DS SD3R

 

راننده آرژانتینی هم با تویوتا TS050 در مسابقات لمانز حضور داشت. خوزه همچنین سعی در حفظ پیوند نزدیک خود با سیتروئن به‌عنوان یک تیم مشهور در مسابقات جهانی تورینگ دارد. او در زندگی روزمره خود از یک دستگاه DS SD3R استفاده می‌کند.

روبنس باریچلو

آئودی AUDI RS6

روبنس باریچلو به‌عنوان یک کهنه سرباز در مسابقات فرمول ۱، امسال در تیم مسابقات هلند و کلاس LMP2 حضور داشت. باریچلو در بیرون از پیست، ترکیبی از کارایی و سودمند بودن را در نظر دارد. خودروی شخصی او، یک دستگاه آئودی RS6 است که یک محصول تمام‌عیار برای استفاده به‌عنوان خودروی اسپرت خانوادگی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما