شناسهٔ خبر: 21734435 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

هیجان‌ انگیز‌ترین خودروهای معرفی شده در سال ۲۰۱۶

محمدرضا اشتری / autoblog / محمدرضا اشتری / autoblog

صاحب‌خبر -

هرچند دسترسی به موتورشوهای مطرح جهان، برای ما هزینه‌بر و گاه غیرممکن است، صحبت از خبرسازترین آن‌ها خالی از لطف نیست.

Ford maverick

فورد  کلاسیک ۱۹۷۲ ارتقایافته در ژاپن

نمایشگاه خودروی سما SEMA هرساله در لاس‌وگاس امریکا برگزار می‌شود و به معرفی برترین ارائه‌دهندگان خدمات پس‌ از فروش صنعت خودروی جهان می‌پردازد. این نمایشگاه به روی عموم باز نیست و صرفا متخصصین از شرکت‌ها و کارخانه‌های رسمی خودرو و قطعات وابسته از آن دیدن می‌کنند.

در نمایشگاه امسال، یک فورد موریک Maverick  مدل ۱۹۷۲ توجه بسیار زیادی به خود جلب کرد. از یک طرف ارتقا و بهینه‌سازی یک خودروی کلاسیک تحسین بازدید‌کنندگان را برانگیخت و از طرفی انجام این پروژه تحت نظر مستقیم بازیگر ژاپنی فیلم‌های سریع و خشن، آقای سونگ کانگ بر جذابیت آن افزود. این خودرو Underdog نامیده شده است و قرار است سال آینده در یک حراجی به فروش برسد و پول آن صرف تحصیل دانشجویان مستعد در کالج شود.

nissan titan

طرح مفهومی نیسان تایتان جنگجو 

موتورشوی دیترویت به‌عنوان نمایشگاه بین‌المللی خودروی امریکای شمالی شناخته‌ می‌شود و یکی از شلوغ‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی دنیا به‌حساب می‌آید. امسال شرکت نیسان ژاپن با نمایش طرحی از یک وانت مفهومی پهن‌پیکر، چشم‌ها را به خود خیره کرد. درحالی‌که وانت نیسان تایتان هم‌اکنون بزرگ‌ترین وانت این برند است؛ مدل مفهومی تایتان جنگجو (Titan Warior)، هم در عرض و هم در ارتفاع ارتقا یافته و با فنربندی خاصی برای رانندگی در مسیر‌های سخت خارج جاده‌ای بهینه شده است. این خودرو با پیشرانه‌ی توربودیزل هشت‌سیلندر طراحی شده‌ است که امیدواریم با کمی تعدیل در آینده نزدیک تولید انبوه شود.

camaro 1

شورولت کامارو  1LE

شهرت موتورشوی دیترویت از اهمیت نمایشگاه خودروی شیکاگو نکاسته است. امسال شورولت در این شهر بادخیز، طوفانی به پا کرد تا نسخه 1LE با هدف ارتقاء نسل ششم کامارو، برای عرضه در سال ۲۰۱۷ معرفی شود. مجموعه قابل سفارش 1LE علاوه بر شاخصه‌هایی در طراحی بدنه و بهبود آیرودینامیک، شامل پیشرانه‌های ۶ یا ۸ سیلندر، ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق مدرن EF4 و صندلی‌های برند ریکارو Recaro نیز هستند.

Konikhzeg

کونیخزگ رگرا

موتورشوی ژنو به عقیده بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه این صنعت در دنیا محسوب می‌شود. ابرخودروساز سوئدی، کونیخزگ، امسال با یک خودروی جدید به نام رگرا Regera، بالاتر از دیگران، خبرساز این نمایشگاه بود. این شیطان آتشین، با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر‌ در ۲.۸ ثانیه، فراتر از هر وسیله نقلیه دیگری به نظر می‌رسد. طراحی خارجی زیبا و چشم‌نواز، همراه با آیرودینامیک کم‌نظیر و استفاده از مواد درجه‌یک لوکس در داخل خودرو، پرچم‌دار کونیخزگ را مشهور کرده است. فراموش نکنیم، رگرا با این همه محسنات، هیبرید است و کمتر از ۳ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.

miata

مزدا میاتا نسخه RF

خودروی اسپرت و جمع‌و‌جور مزدا، با سابقه درخشانی که از مدل‌های قبلی خود دارد، با نسخه RF در موتورشوی نیویورک جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسید. در این خودرو، سامانه جمع کننده‌ی سقف جدیدی گنجانده شده است که آن را در صندوق عقب مخفی می‌کند. این سقف چندتکه، پارچه‌ای نیست و همرنگ بدنه، ظاهری جذاب به مزدا میاتا بخشیده است.

meybakhc

مرسدس مفهومی میباخ ویژن ۶

در نمایشگاه خودروی ساحل پیبل کالیفرنیا هرساله تعدادی از ارزشمندترین خودروهای جهان که عمدتا کلاسیک هستند، گرد هم می‌آیند و افراد و شرکت‌های فعال در امور خیریه نیز  حضور می‌یابند. امسال در این موتورشو، شاهکاری از مرسدس با هدف نشان دادن اهداف این برند در ساخت خودروهای اسپرت تمام‌لوکس در زیر‌شاخه اصیل خود، میباخ، به نمایش درآمد. ظاهر جذاب این خودرو از طرح‌های موفق مرسدس‌بنز در دهه ۱۹۳۰ الهام گرفته شده است و قوای محرکه ۷۳۸ اسب بخاری آن، نشان از تلفیق موفق گذشته و آینده در میباخ‌‌های بعدی دارد.

Renault rezor

رنو ترزور

حتما می‌دانید که رنو و نیسان ژاپن سال‌ها است با هم ادغام شده‌اند و هم‌اکنون در ۱۰ درصد از کل خودروهای دنیا، مستقیم یا غیرمستقیم سهیم هستند. رشد فروش رنو در سال‌های گذشته، این برند را به سمت افق‌های نو و بازارهای جدید هدایت کرده است. در نمایشگاه خودروی پاریس امسال، مهم‌ترین خودروساز فرانسه، طرحی را معرفی کرد که هرچند مفهومی و دور از تولید به نظر می‌رسید، اما انقلابی و تحسین‌برانگیز بود. رنو ترزور Trezor به گفته طراحانش، نمونه‌ای از خودروهایی  اسپرت آینده است که می‌تواند کاملا بدون دخالت راننده و هوشمند عمل کند.

chevy colorado

شورولت کولورادو ZR2

اصولا کسی از شورولت توقع ساخت یک وانت همه‌کاره را ندارد. اما امسال در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، ارتقاء نسخه قبلی وانت کولورادو، مدل ZR2، خبرساز شد. این خودرو قرار است به‌زودی با سامانه دودیفرانسیل و سیستم تعلیق هوشمند مولتی‌ماتیک (که هم‌اکنون در فورد جی‌تی استفاده می‌شود) به تولید انبوه رسد.

faraday

فارادی FFZERO1

خودروساز تازه‌وارد چینی-امریکایی با نام فارادی فیوچر قرار است روی ابرخودروهای تمام الکتریکی نیز کار کند. نمایشگاه CES لاس‌وگاس بر نوآوری‌های دنیای الکترونیک تمرکز دارد و مدتی است به محلی برای نمایش خودروهای الکتریکی، هیبرید و امثال آن‌ها نیز تبدیل شده است. امسال خودروی مفهومی FFZERO1 با ادعای ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و  ظاهری خاص در نمایشگاه توجه زیادی جلب کرد. هرچند تولید  آن حتی به‌صورت محدود، بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد.

ویدئوی رسمی منتشرشده از خودروی تمام الکتریکی فارادی فیوچر  720p

نظر شما