شناسهٔ خبر: 21727690 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بارش باران، رعد وبرق و وزش باد شدید برخی از مناطق کشور را در برمی گیرد

 سازمان هواشناسی کشور برای برخی از مناطق و استانهای کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در سه روز آینده پیش بینی

صاحب‌خبر -

 سازمان هواشناسی کشور برای برخی از مناطق و استانهای کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در سه روز آینده پیش بینی کرد.

 

به گزارش جماران، بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی در سه روز آینده، بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، در مناطقی از استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و شمال سمنان شاهد افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.
به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور این وضعیت امروز در شهرهای شمالی استان آذربایجانشرقی و غربی دور از انتظار نیست، ضمن اینکه امروز( پنجشنبه) استانهای ساحلی دریای خزر نیز بارش پراکنده خواهد داشت.
از بعد از ظهر روز جمعه (فردا) با گذر موج تراز میانی در مناطقی از شمال غرب وغرب کشور افزایش ابر، رگبارپراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است و این موج روز شنبه اینده در شمال غرب، غرب و بتدریج دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی سبب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.
از بعداز ظهر روز جمعه تا اواسط وقت روز شنبه در استانهای ساحلی دریای خزر دمای هوا 2 تا 6 درجه افزایش می یابد که در برخی از نقاط سواحل غربی خزر واردبیل با وزش باد جنوبی شدید همراه خواهد بود.
سازمان هواشناسی پیش بینی کرده امروز و روز جمعه سواحل مرکزی خلیج فارس و در روز شنبه سواحل شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواجی خواهد شد و در همین مدت سواحل شرقی دریای عمان نیز مواج پیش بینی شده و روز شنبه در شهرهای مرزی غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.

 

نظر شما