شناسهٔ خبر: 21725497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قاتل مدیر مسئول نشریه شمارش دستگیر شد

تهران- ایرنا- پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری قاتل مدیر مسئول نشریه شمارش خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، بیستم اردیبهشت ماه سالجاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک نزاع و درگیری در پارکینگ یک مجتمع مسکونی به کلانتری 125 یوسف آباد اعلام شد .
با حضور مأمورین و در همان بررسی های اولیه مشخص شد طی یک نزاع و درگیری مابین 2 تن از اهالی ساکن در مجتمع ، یکی از آنها بنام 'مجید شمس' ( 50 ساله ) مورد اصابت ضربه جسم تیز از ناحیه سینه قرار گرفته و ضارب نیز بنام مهدی . م ( متولد 1351 ) از محل متواری شده است .
دستگیری 2 نفر در همان محل درگیری :
مأمورین کلانتری یوسف آباد در تحقیقات خود ، با شناسایی 2 نفر از افراد شرکت کننده در نزاع و درگیری اقدام به دستگیری آنها نموده و اطلاع پیدا کردند که این 2 برادر و خواهرزاده ضارب هستند که از محل درگیری متواری شده بود .
با وجود انتقال مجید به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی ، در ساعت 15 روز درگیری به کلانتری یوسف آباد اعلام شد که به علت اصابت ضربه جسم تیز به قسمت سینه و آسیب شدید به قسمت های حیاتی بدن ، 'مجید شمس' فوت کرده است .
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع 'قتل عمـد' و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
تحقیقات پلیسی :
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با حضور در محل جنایت اطلاع پیدا کردند که مقتول در طبقه چهارم و قاتل نیز در طبقه دوم مجتمع مسکونی محل جنایت زندگی می کرده ؛ درگیری اولیه در طبقه چهارم و پس از مراجعه قاتل و 2 همراهش به درب منزل مقتول آغاز و در ادامه به پارکینگ مجتمع کشیده شده است .
در ادامه تحقیقات از همسایگان و خانواده مقتول ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که قاتل قسمتی از پارکینگ مشاء ساختمان را به انباری شخصی خود تبدیل و در آنجا نسبت به نگهداری و مصرف مشروبات الکلی ، استعمال موادمخدر و ... اقدام می کرده که همین موضوع زمینه اعتراض شدید مقتول و دیگر اهالی مجتمع را ایجاد کرده است ؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده و با هماهنگی های بعمل آمده با بازپرس پرونده ، کارآگاهان در بازرسی از پارکینگ و همچنین منزل متعلق به قاتل موفق به کشف دهها بطری مشروبات الکلی و همچنین تجهیزات و البسه نظامی شدند که به نظر می رسید از این تجهیزات نظامی برای انجام اقدامات غیرقانونی استفاده شده است ؛ همچنین در بررسی خودرو بی ام و متعلق به قاتل به ارزش تقریبی 350 میلیون تومان ، کارآگاهان متوجه شدند که قاتل نسبت به تجهیز خودرو شخصی اش به آژیر مورد استفاده در خودروهای امدادی و نظامی اقدام نموده که این خودرو نیز توقیف و به پلیس آگاهی منتقل شد .
دستگیری متهم :
اقدامات جهت دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا سرانجام با شناسایی مخفیگاه مهدی در باغی در حاشیه غربی تهران ، وی در ساعت 16 روز سه شنبه (یازدهم مهرماه) دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این پرونده گفت : متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به درگیری منجر به جنایت با انگیزه انتقام گیری از مقتول و قدرت نمایی در محل سکونتش اعتراف نموده است .
سرهنگ حمید مکرم ، در پایان این خبر عنوان داشت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1109 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما