شناسهٔ خبر: 21721012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

تاکید وزیر اقتصاد بر استفاده بخش خصوصی از خطوط اعتباری خارجی

صاحب‌خبر -

اتاق ایران - رییس اتاق ایران در ابتدای نشست در بیان مهم ترین خواسته های بخش خصوصی از شورای گفت وگو گفت: نخستین خواسته ما این است که همه اعضای شورای گفت وگو اعم از وزیران یا مدیران دستگاه های دولتی و نمایندگان مجلس به طور مرتب در جلسات شورا حضور داشته باشند تا شورای گفت وگو که با اقدام ارزنده مجلس و تصویب قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار بنا نهاده شده، به نتایج خوبی برسد.
شافعی همچنین لزوم اجرایی شدن مصوبات شورای گفت وگو را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به اینکه در برنامه ششم تصویب شده است که مصوبات شورای گفت وگو ظرف مدت سی روز در هیات دولت مطرح و درباره آن ها تصمیم گیری شود، از وزیر اقتصاد درخواست داریم تا مقدمات اجرای این فرایند را فراهم کنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: بیشتر افرادی که در این نهاد حضور دارند در شورای اقتصاد هم هستند و این موضوع به اجرایی شدن سریع مصوبات شورا کمک می کند.
مسعود کرباسیان افزود: در سال تولید و اشتغال قرار داریم و توقع جدی داریم که این شورا بتواند فعالیت های بخش خصوصی را تسهیل کند همان طور که اخیراً اقداماتی در دولت انجام شده، من هم کمک می کنم با اجرایی شدن این موارد به بخش خصوصی کمک کنیم.
کرباسیان در بیان اقدامات دولت افزود: 26.5 میلیارد دلار خط اعتباری گرفته شده است. در جلسات دولت بیان می شود که اولویت اختصاص این خطوط اعتباری بخش خصوصی باشد؛ به نظر بنده باید این موضوع را در شورای گفت وگو به بحث بگذاریم که چرا بخش خصوصی نمی تواند از این خطوط اعتباری استفاده کند.
وزیر اقتصاد گفت: همچنان که در برنامه ششم هم مصوب شده، می توانیم 65 میلیارد دلار خط اعتباری با نرخ پایین و بازپرداخت های طولانی مدت اخذ کنیم. در حال حاضر فضای بازی برای سرمایه گذاری ایجاد شده است. باید شرایطی فراهم کنیم که بخش خصوصی بتواند از این شرایط استفاده کند.
به باور کرباسیان به غلط جا افتاده است که خطوط اعتباری، واردات کالا است در حالی که این خطوط نوعی سرمایه گذاری در کشور است.

نظر شما