شناسهٔ خبر: 21719194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی ازپروژه تبلیغی واقتصادی چابهار پلاس باحضور مشاور رئیس جمهوری

چابهار- ایرنا- مرتضی بابک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پروژه تبلیغی، اقتصادی و فرهنگی «چابهار پلاس» رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار سه شنبه شب در حاشیه رونمایی از این پروژه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه چابهار پلاس با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های بندر و منطقه آزاد چابهار در جغرافیای جهانی طراحی شده است.
حسام الدین یوسفی افزود: در این پروژه، بندر چابهار به زبان های انگلیسی و فارسی به صورت بین المللی در مقیاس کشورهای خارجی با هدف جذب سرمایه گذار به مخاطبان معرفی خواهد شد.
وی بیان کرد: فعالیت در پروژه چابهار پلاس متنوع و شامل مواردی چون رسانه ای، روزنامه ای، تلویزیونی، رادیویی، اینترنتی، فضای مجازی و غیره خواهد بود.
وی تصریح کرد: در این پروژه از افراد مشهور به عنوان معرف بندر چابهار در دنیا استفاده می شود.
مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار مورد توجه جهان است و در مقوله ترانزیت و توریسم ظرفیت های بالایی دارد.
یوسفی ادامه داد: چابهار به عنوان تنها بندر در جهان معرفی می شود که به صورت هم زمان ظرفیت چهار راه ارتباطی را دارد به همین خاطر در این پروژه از نماد پلاس برای انتقال سریع و نمادین قابلیت های دریایی، هوایی و ریلی استفاده می شود.
وی گفت: ترانزیت دریایی، هوایی، جاده ای و ریلی از طریق چابهار می تواند کالاهایی از شرق دور چین و جنوب شرق آسیا و هند را به آسیای مرکزی، خاورمیانه، اروپای شرقی، قفقاز، روسیه و کشورهای حوزه اسکاندیناوی برساند.
وی گفت: در زمینه توریسم، چابهار با تکیه بر سواحل زیبا، آب و هوای مطبوع، کوه های مریخی، روستاهای تاریخی و ورزش های آبی می تواند مقصدی بکر برای گردشگران ایرانی و خارجی باشد.
وی بیان کرد: در بحث توریسم هم گردشگران ایرانی و هم گردشگران خارجی می توانند از چهار راه اصلی هوایی، جاده ای، دریایی و ریلی به چابهار سفر کنند و این دسترسی چهارگانه یکی از قابلیت های منحصر به فرد این منطقه است.
وی ادامه داد: پروژه چابهار پلاس در گام نخست با تکیه بر تبلیغات بین المللی ابتدا سعی در شناساندن چابهار دارد.
به گزارش ایرنا مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه شنبه شب وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر 2 روزه خود به منطقه آزاد چابهار علاوه بر دیدار با مدیران قسمت های مختلف از طرح‌ های تولیدی، گردشگری، عمرانی و خدماتی، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و بندر شهید کلانتری، پیکره های مختلف منطقه و طرح های بزرگ اشتغالزایی فولاد و پتروشیمی دیدن می کند.
فردا /چهارشنبه/ با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کلنگ‌ ساخت پروژه پترو صنعت امید با هدف تولید ماشین ‌آلات فلزی در محدوده منطقه آزاد چابهار به زمین زده می شود و چندین طرح اشتغالزا نیز افتتاح و به بهره برداری می رسد.
2 کارگاه تولیدی و اشتغالزایی چاپ و کیسه‌ دوزی برنج بهار چمن و فرآوری برنج زمان تجارت نیز افتتاح می شود.
بازدید از کارخانه تولیدی آریا پروفیل، کارگاه عروسک ‌سازی، شرکت روغن‌ کشی بحار تجارت، شهر توریستی رویال‌ صدف، سالن ورزشی 2 هزار نفری ورنا، دانشگاه بین‌ المللی و مرکز علمی کاربردی، هتل بزرگ سُدس، مدرسه حضرت مریم (ع) روستای تیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام مسجد پیامبر اعظم (ص) از دیگر برنامه های مشاور رئیس جمهوری در سفر به چابهار است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد چابهار در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

انتهای پیام /*

نظر شما