شناسهٔ خبر: 21699607 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

43 مدال جهانی و آسیایی گردن آویز بانوان ورزشکار مازندران

ساری - ایرنا - معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت : از ابتدای امسال تاکنون بانوان ورزشکار استان توانستند 43 مدال رقابت های جهانی ، آسیایی ، بین المللی و کشورهای اسلامی را کسب بکنند .

صاحب‌خبر -

مریم فرجپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیشترین مدال های کسب شده ورزشکاران زن استان مربوط به رقابت های بین المللی و آسیایی هر کدام به ترتیب 20 و 14 مدال بود .
وی اعلام کرد : این بانوان ورزشکار توانستند بیشترین مدال های خود را در رقابت های رشته های ورزشی کاراته ، شطرنج ، تکواندو و کشتی کسب بکنند .
معاون ورزش بانوان مازندران روند مدال آوری بانوان ورزشکار مازندران را در سال جاری خوب ارزیابی کرد و گفت : سال گذشته 94 مدال آسیایی ، جهانی و بین المللی را بانوان استان کسب کردند که امسال این تعداد بیشتر هم خواهد شد .
*** 643 زن ورزشکار حرفه ای در مازندران
وی به تعداد 643 زن ورزشکار حرفه ای مازندران در سال جاری اشاره کرد و گفت : آنان افرادی هستند که دعوت به تیم ملی ، عضو تیم ملی ، عضو تیم لیگ های کشوری و اعزام به مسابقات قهرمانی کشور شدند .
فرجپور افزود : اکثرا این بانوان در رشته های رزمی و انفرادی همچون کاراته ، تکواندو ، کشتی و نیز شطرنج فعالیت دارند .
وی با اشاره به اینکه در مازندران سالن ویژه و مخصوص بانوان ورزشکار وجود ندارد ، ادامه داد : سعی شده تا با در اختیار گذاشتن زمان مناسب و مفید ، بانوان از فضاهای ورزشی استفاده بکنند .
براساس آمارهای اداره کل ورزش و جوانان مازندران تعداد زنان ورزشکار سازمان یافته استان 30 هزار و 519 نفر است که آنان در 2 هزار و 678 سالن و مجموعه ورزشی مازندران فعالیت می کنند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : محسن حسن نیا
2096/1899

انتهای پیام /*

نظر شما