شناسهٔ خبر: 21679761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

ارجاع بخشی از پرونده بنیتا مربوط به متهمان ردیف دوم و سوم به دادسرا

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران گفت که بخشی از پرونده‌ متهم ردیف دوم و همچنین متهم ردیف سوم پرونده موسوم به بنیتا به دادسرا ارجاع شده است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
محسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متهمان ردیف اول و دوم پرونده موسوم به بنیتا بر اساس رای دادگاه محکوم شده بودند، اما به دلیل اینکه بخشی از پرونده متهم ردیف دوم ناقص بود، پرونده مذکور به دادسرا ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص متهم ردیف سوم پرونده بنیتا هنوز تصمیم گیری نشده، زیرا اکنون پرونده در دادسرا هست.

افتخاری یادآور شد: ارجاع پرونده متهم ردیف دوم به دادسرا همزمان با صدور حکم در پرونده بود و مشخص نیست چه زمانی به دادگاه بر می‌گردد.

بر اساس این گزارش، جعفر کوشا وکیل‌مدافع اولیای‌دم بنیتا 29 شهریور ماه به ایسنا گفته بود که  در جریان رسیدگی به پرونده بر اساس نظر دادگاه، قرار بر این شد پرونده متهم ردیف دوم برای کامل شدن تحقیقات به دادسرای امور جنایی ارجاع شود.

وی با بیان اینکه رای دادگاه بدوی به ما ابلاغ نشده است، گفت: در آخرین پیگیری‌ متوجه شدم رای صادره در مرحله تایپ است و  قرار بر این شد پس از تکمیل پرونده متهم ردیف دوم و صدور رای برای وی، در نهایت پرونده به دیوان عالی ارسال شود.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران 2 مهر ماه درباره متهم ردیف دوم پرونده بنیتا گفته بود که در خصوص آن دسته از اتهامات که در کیفرخواست دادسرا عنوان شده بود، حکم صادر شده است.

وی افزود: ادعاهای مطرح شد که در کیفرخواست مطرح نبود و به همین دلیل رسیدگی از سوی دادگاه امکان پذیر نبود، این موارد باید توسط دادسرا رسیدگی شود و اگر منتهی به صدور کیفرخواست شد دادگاه رسیدگی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای 26 شهریور ماه نیز در یکصد و هجدهمین نشست خبری درباره رای پرونده بنیتا در پاسخ به این سئوال که آیا رای این پرونده صادر شده است؟ گفت: بله، حکم صادر شده، اما طبیعی است که باید ابلاغ شود و قابل اعتراض هم هست.

وی خاطرنشان کرد: اجمالا اینکه متهم ردیف اول دو سه اتهام داشته؛ یکی از عناوین اتهامی‌اش قتل عمد هست که در این خصوص برای وی حکم قصاص نفس صادر شده است. برای سایر موارد اتهامی شنیدم که مجازات هایی اعم از حبس و شلاق و تبعید در حکم صادره هست که البته قابل اعتراض است و باید دید در دادگاه تجدید نظر چه می شود.

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها به نقل از آقای شهریاری آورده‌اند که برای قاتل پرونده حکم قصاص صادر شده، اما هم‌دستان او تبرئه شده‌اند، گفت: خواهش می کنم به واقعیت ها بر اساس مستندات توجه کنید. نمی توان از روی احساس چیزی گفت، ما ادعا نداریم که قاضی به هر چه رسید مو لای درزش نمی رود.

وی افزود: در خصوص این پرونده متهم ردیف دوم تبرئه نشده، بلکه در دادسرا قتل عمد او ثابت نشده، اما با جرائم دیگر از جمله معاونت و مشاورت برای وی قرار مجرمیت صادر شده است. این شخص گناهکار تشخیص داده شد و برای اتهامات او درخواست کیفر شد و کیفرها هم نسبتا سنگین است.

منبع: ایسنا

نظر شما