شناسهٔ خبر: 21613283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سرپرست وزارت علوم:

دانشگاه را گفتگو محور می‌خواهیم/ مدیران ما باید از نقد استقبال کنند

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه ما دانشگاه را گفتگو محور می‌خواهیم، اظهار کرد: مدیران ما باید از نقد دانشگاه استقبال کنند و از همه مهم‌تر اینکه دانشجویان ما باید با سواد، با بینش و دانش باشند و احساس مسئولیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر «سید ضیاء هاشمی» در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ایلام، اظهار کرد: توفیقات دانشگاه محصول همکاری، همدلی، حضور و مشارکت همه دانشگاهیان و حمایت مسئولان است.

هاشمی با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه یک نهاد درونگرا و در خود نیستیم، تصریح کرد: ما یک رسالت اجتماعی داریم. دانشگاه نسبت به منطقه و استان خود و حتی کشور رسالتی بزرگ دارد.

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه از استاندار تقدیر می‌کند، می‌خواهد بگوید که حامی کار کردن مسئولان و توسعه استان است، یادآور شد: دانشگاه باید در نقد سازنده پیشگام باشد، نقد سازنده به معنای تخریب نیست و دانشجویان باید ما را نقد کنند .

هاشمی با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه جمع شده‌ایم که راه عاشورا را ادامه دهیم، عنوان کرد: اگر دانشجو احساس مسئولیت کند این پیام عاشورا و کربلا برای ماست، ما از فرهنگ عاشورا این پیام را می‌گیریم که امام‌حسین (ع) برای چه قیام کرد ایشان برای اصلاح جامعه این حرکت بزرگ را انجام داد ما نیز باید جامعه را اصلاح و کجی‌ها را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در همه عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف باید هدفمند حرکت کنیم، اضافه کرد: دانشکده‌ای که امروز در دهلران آغاز بکار کرد باید در پیشرفت دهلران نقش آفرینی کند و با رصد نیازهای جامعه آنها را برطرف کند.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه پیشرفتی صورت نمی‌گیرد مگر با اتکا به دانش و با رویکرد مشفقانه و سازنده، افزود: دولت هم به دانشگاه‌ها متکی است و استراتژی ثابت ما این است که این رسالت اجتماعی را تقویت کنیم و همه دانشگاهیان از جمله استاد، دانشجو، کارمند و همه باید بدانند مسئول هستند.

هاشمی در پایان با بیان اینکه پیام محرم برای ما پیام مسئولیت‌شناسی است، اظهار کرد: دانشجویان ما باید در عرصه فرهنگی فعال و خلاق باشند.

لازم به ذکر است که دانشکده فنی مهندسی و کشاورزی دهلران امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور سرپرست وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما