شناسهٔ خبر: 21608660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهادت شهید حججی نمونه ای از واقعه عاشورا +فیلم

سردار قاسم سلیمانی در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام اصفهان: شهید محسن حججی با شهادت خود یک ملت را سربلند کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام(ره) اصفهان گفت: انسان انقلابی با شهادت خود یک ملت را سربلند می کند و شهید حججی نمونه بارز آن بود. 
سردار قاسم سلیمانی نحوه شهادت شهید حججی را نمونه ای از واقعه عاشورا دانست که این همه شور و تحول در کشور ایجاد کرد.
وی  گفت: شهید حججی فقط شهید نشد بلکه ترسیم خط کرد و این چیزی است که از مکتب عاشورا فرا گرفته بود.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به واقعه عظیم عاشورا و اینکه جامعه بشری بدون واقعه عاشورا، خلأیی بزرگی داشت گفت: امام حسین(ع) با لشکری غیر نظامی وارد کارزار شد اما قیام عاشورا تا همیشه ماندگار شد و درس های آن همه مکاتب بشری را تحت تاثیر قرار داد.
 
شهید حججی ملت ایران را سربلند کرد
 
 
سردار سلیمانی با بیان اینکه نام امام حسین(ع) به جامعه معنویت می بخشد اضافه کرد: انقلاب و دفاع مقدسمان مدیون امام حسین(ع) و خط و راه ایشان  است.
سردار سلیمانی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با تشریح نقش و کارکرد دفاع مقدس برای جامعه گفت: شکست دشمنی که غافلگیرانه به ما حمله و به سرعت ۲۰ هزار کیلومتر از خاک ما را با حمایت مالی و تسلیحاتی دیگر کشورها اشغال کرد، دستاورد بزرگ و ارزشمندی است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: آنچه این دستاوردها را به وجود آورد تاثیر هدایت ها و بیانات حضرت امام(ره) بود که در دل ها اخلاص ایجاد کرد که یک نمونه آن پیام لطیف ایشان بعد از شکست در عملیات بدر است.
وی اضافه کرد: امام(ره) با دقت همه سطوح جنگ را زیر نظر داشت و روح دینی را به وجد می آورد.
سردار سلیمانی در ادامه از برخی سخنان غیرواقعی درباره دوران دفاع مقدس و زیرسوال بردن امام(ره) در جامعه ابراز تاسف کرد و افزود: ببینیم رهبر انقلاب به آن دوران چگونه نگاه می کنند؛ اصرار ایشان بر تبیین معارف جنگ و نه سخن درباره شبهه ها است.
سردار سلیمانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب از ادبیات دفاع مقدس حمایت و ترویج می کنند، اما برخی افراد با اغراض سیاسی شبهاتی را مطرح می کنند که اصلا جای پرداختن ندارد.
وی با اشاره به تاثیر دفاع مقدس در جامعه گفت: نخستین تاثیر دفاع مقدس، رجوع عمومی به ارزش های اصیل دینی، از میدان به در کردن لیبرال ها و فاصله گرفتن از جامعه طاغوتی بود.
 
شهید حججی ملت ایران را سربلند کرد
 
سردار سلیمانی، تقویت بی نظیر لایه های دینی و ارزشی جامعه  را تاثیر دیگر دوران دفاع دانست و اضافه کرد: دفاع مقدس جامعه ما را به سرعت به جامعه ای دینی تبدیل و آن را احیای جمعی کرد.
وی تحول معنوی در رشد اخلاص و شکل گیری نوعی خاص از مدیریت به عنوان مدیریت بسیجی و جبهه ای را از دیگر نتایج دفاع مقدس عنوان و بر نقش دفاع مقدس در هویت سازی ملت و پایداری و انقلابی شدن مردم تاکید کرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبیین نقش محوری اصفهان در دوران دفاع مقدس گفت: اصفهان نقش محوری و کلیدی در اداره جنگ داشت و این استان در ابعاد گوناگون ستون فقرات دفاع مقدس بود.
سردار سلیمانی نقش  اول محوریت اصفهان را در دوران جنگ به دلیل حجم حضور، ایثار و فداکاری که بیشترین شهید را تقدیم کرد دانست و اضافه کرد: نقش کلیدی دیگر اصفهان  در اداره جنگ تحمیلی بود.
سردار سلیمانی تاکید کرد: هرگز نمی توان نقش شهیدان خرازی، کاظمی، همت، ردانی، میثمی و محلاتی را در کسب توفیقات  نادیده گرفت.
سردار سلیمانی افزود: خصوصیت فرماندهی و مدیریت در جنگ تحمیلی، جامعه را تحت تاثیر قرارداد که در هر دوره ای می تواند اثر گذار باشد.
وی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی امروز، قدرتی تثبیت شده و بلاشک است؛ اما دشمن جاهل است که نمی فهمد قدرت جمهوری اسلامی پادگانی، استثماری و استعماری نیست.
 
شهید حججی ملت ایران را سربلند کرد
 
سردار سلیمانی افزود: قدرت جمهوری اسلامی قدرت دینی، معنوی، مردمی و بومی است که شکست ناپذیر است و در دل ها جا دارد.
وی تصریح کرد: این قدرت برخاسته از چیزی است که دشمن امکان مواجهه با آن را ندارد و ناشی از منطق سیاسی ماست که مهمترین آن دفاع از مظلوم در برابر ظالم است.
سردار سلیمانی افزود: امروز برادران اهل سنت منطقه نزدیک ترین حامی خود را جمهوری اسلامی می دانند و همه عالم اسلام به این قدرت تکیه کرده اند.

نظر شما