شناسهٔ خبر: 21608653 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

مشارکت بانوان سیستان و بلوچستان در عرصه سیاسی و اجتماعی چشمگیر بوده است

نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مشارکت بانوان سیستان و بلوچستان در عرصه سیاسی و اجتماعی به ویژه در شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار چشمگیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا - منطقه سیستان و بلوچستان، معصومه ابتکار در گردهمایی بانوان منتخب سیستان و بلوچستان در تالار فردوسی زاهدان افزود: باید از این فرصت علاوه بر توسعه پایه ای هر منطقه برای بهبود وضعیت زنان استان استفاده شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: امروز شاهد اشتعال زنان در پست های مدیریتی خوبی در استان هستیم.

ابتکار اظهار کرد: انتصاب بانوان در پست های مدیریتی ارشد، فرمانداری ها، معاون استاندار و غیره نشان از اعتماد استاندار سیستان و بلوچستان به حضور این قشر در عرصه مدیریتی دارد.

وی تصریح کرد: استمرار سیاست های دولت یازدهم و پیگیری مطالبات به حق مردم در همه بخش ها از جمله عدالت اجتماعی اولویت دولت دوازدهم و دکتر روحانی است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوب صورت گرفته در دولت تدبیر و امید امروز شاهد کاهش جمعیت دختران بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان هستیم اظهار کرد: در بحث بهداشتی نیز پیشرفت های زیادی در دولت یازدهم در زمینه ارائه خدمات اولیه بهداشتی به ویژه به مادران و زنان باردار در سیستان و بلوچستان رخ داده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: دولت تلاش های خوبی در زمینه کارآفرینی به ویژه توسعه کارآفرینی زنان در معرض آسیب که تامین معیشت یک خانواده را برعهده دارند در این استان انجام داده است.

ابتکار تصریح کرد: هنر کار دست زنان سیستان و بلوچستان بر گرفته از فرهنگ بومی و اصالت این دیار امروزه علاوه بر داخل کشور در عرصه بین المللی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سیستان و بلوچستان را به عنوان یک الگوی موفق در زمینه بکارگیری زنان در عرصه مدیریتی می توان در سطح ملی مثال زد.

ابتکار افزود: هدفگذاری دولت دوازدهم در کنار توجه ویژه به جوانان و ظرفیت سازی برای آنان، واگذاری 30 درصد از پست های دولتی به بانوان است که این استان می تواند در رسیدن به این مهم سرآمد باشد.

انتهای پیام

نظر شما