شناسهٔ خبر: 21608618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

قابلیت‌های دوران دفاع مقدس در جامعه امروز زنده است

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه جوانان انقلابی نسل جدید ایران اسلامی با رفتارهای تاثیرگرفته از دوران دفاع مقدس آن دوران انقلابی را بازتولید می‌کنند گفت: قابلیت‌های دوران دفاع مقدس در جامعه امروز زنده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش دفاع پرس از رشت، «هادی نوری»، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان عصر امروز در آیین تجلیل از ایثارگران و نویسندگان استانی در حوزه دفاع مقدس با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری شهدای کربلا اظهار داشت: ماه محرم از ایام خاص و قابل احترام سال است و این حساسیت نه‌تنها برای مذهب شیعه بلکه برای تمامی ادیان قابل احترام است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ماه محرم را ماهی برای زندگی عنوان کرد و افزود: ماه محرم درس آزادگی و آزاد‌ زیستن در سخت‌ترین شرایط ممکن را به انسان‌ها یاد می‌دهد و این پیام از محرم و قیام عاشورا در تاریخ ماندگار است.

نوری با تاکید بر اینکه در کنار واقعه حزن‌انگیز عاشورا توجه به ماهیت پیام اصلی عاشورا بسیار حائز اهمیت است بیان کرد: خاندان اهل‌بیت (ع) از هرگونه مدح و ستایشی بی‌نیاز بوده و تنها به‌دلیل الگو و اسوه‌های رفتاری برای بشریت فرستاده شدند.

وی با اشاره به اینکه خداوند بزرگ اهل‌بیت (ع) را به‌دلیل شناساندن هنجارها و ارزش‌های زندگی به زمین فرستاده است خاطرنشان کرد: با الگوبرداری از سبک زندگی اهل بیت (ع) باید هنجارها و ارزش‌ها را شناسایی و زندگی اجتماعی خود را بر پایه این اصول مقدس بنا کرد.

 مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دورانی درخشان در تاریخ انقلاب است که همواره دستاوردهای آن در جامعه امروز ادامه دارد افزود: دوران دفاع مقدس عناصر گسترده‌ای دارد  که می‌توان با استفاده از آن در جامعه اثرگذار بود.

نوری با بیان اینکه گفتمان دفاع مقدس گفتمانی نابود نشدنی است و پس از گذشت سال‌ها از آن دوران همواره می‌توان تاثیرات مطلوب آن ایام را در نسل‌‌های جدید دید خاطرنشان کرد: جامعه امروز همواره قابلیت و رفتارهای دفاع مقدس را در خود زنده نگه داشته است.

وی با بیان اینکه امروز هر کجا لازم باشد جوانان انقلابی نسل جدید با رفتارهای تاثیر گرفته از دوران دفاع مقدس آن دوران انقلابی را بازتولید می‌کنند افزود: ایران اسلامی با داشتن جوانان جان بر کف انقلابی گزینه‌های قدرتمندی در مقابل گزینه‌های روی میز دشمنان دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه امروز جناح‌های سیاسی مختلفی در جامعه حضور دارند و این امر از امتیازات کشور محسوب می‌شود افزود: جامعه‌ای که در آن جناح‌های مختلف سیاسی باهم زندگی می‌کنند به آسانی پایه‌های خود را از دست نمی‌دهد و استوار است.

نوری با تاکید بر اینکه در شرایط مذکور زمانی که کیان کشور تحت هر عنوانی به خطر بیفتند تمامی جناح‌ها در زیر سایه مقام معظم رهبری با هم متحد شده و برای دفاع از میهن اسلامی وارد میدان می‌شوند گفت: روحیه انقلابی و تفکرات دوران دفاع مقدس در جامعه امروز جاری و ساری است.

انتهای پیام/

نظر شما