شناسهٔ خبر: 21608561 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پیشنهادات نمایندگان ایران برای پیش برد اهداف فدراسیون جهانی ووشو

خبرگزاری میزان- نمایندگان ایران با حضور در نشست کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی ووشو، پیشهادات مختلفی برای پیشبرد اهداف بین‌المللی این رشته ورزشی ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، اجلاس کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی ووشو، امروز (سه شنبه) در شهر «کازان» روسیه برگزار شد که خانم «شهین نظری»، «محمدرضا پورغلامی»، «حسین اوجاقی»، «حسین حضرتی» و «امیرعباس لشگری» به عنوان اعضای کمیته‌های مختلف در آن حضور یافتند.

«مهدی علی نژاد» رئیس فدراسیون ووشوی ایران و عضو هیات رئیسه جهانی نیز به عنوان نماینده هیات رئیسه در نشست کمیته فنی شرکت کرد.

برگزاری لیگ حرفه‌ای جهانی ساندا و آسوده‌تر شدن قوانین تالو برای گسترش بیشتر این بخش در سراسر دنیا از جمله مهمترین پیشنهادات ارائه شده از سوی دکترعلی نژاد بود.

*«حسین اوجاقی» در نشست کمیته ورزشکاران پیشنهاد کرد تا با توجه به اعمال قانون حق اعتراض برای مربیان و استفاده از سیستم ویدئو چک، سیستم بازبینی فیلم برای تمامی حاضرین در سالن به نمایش در آید.

سرمربی تیم ملی ایران، همچنین راه اندازی مسابقات بین قاره‌ای و استفاده از سلاح‌هایی با کیفیت یکسان در تالو را خواستار شد.

*دکتر «امیرعباس لشگری» در کمیته پزشکی خواستار انجام معاینات پزشکی و ارسال فرم‌های مربوط به آن برای فدراسیون جهانی و مسئولان برگزاری در فاصله ۳۰ الی ۴۵ روز تا آغاز هر رویدادی شد تا فدراسیون جهانی زمان مناسب برای بررسی را داشته باشد.

همسان سازی گواهی پزشکی با الگویی واحد، ایجاد فرم‌های کارشناسی شده برای شناسایی آسیب‌های فراگیر در تالو و ساندا از سوی پزشکان مسابقات و ارائه آن به کمیته پزشکی فدراسیون جهانی به منظور پیشگیری لازم از خواسته‌های لشگری بود. در این نشست اعلام شد که در حین و همچنین بیرون از مسابقات جهانی کازان از ووشوکاران حاضر، آزمایش دوپینگ بعمل می‌آید.

دکتر لشگری به همراه نماینده استرالیا بعنوان ناظرپزشکی این رویداد انتخاب و معرفی شدند.

*در نشست کمیته سنتی با حضور «حسین حضرتی» برگزاری مسابقات آسیایی ووشو سنتی و همچنین نشست سالیانه اعضا در کشور چین در اواخر سال ۲۰۱۷ مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه، مقرر گردید تا کلاس آموزش داوران مسابقات ووشو سنتی در راستای ارتقا داوران برگزار شود. همچنین تعیین شد تا مسابقات ووشو سنتی کلاس بندی شده و در راستای اهداء دان بین المللی، این کمیته نظارت بیشتری اعمال گردد.

*در نشست کمیته بانوان با حضور «شهین نظری» در خصوص سلامتی جسمی ووشو کاران زن و حفاظت بیشتر از آن‌ها صحبت شد. حضور بیشتر زنان در کرسی‌های مدیریتی فدراسیون ووشو از خواسته‌های این نشست بود که در آن فدراسیون ایران به عنوان یک الگو معرفی شد.

خانم «کارولین» از اعضای آلمانی این کمیته، دلایل پیشرفت ووشوی بانوان ایران را نایب رئیس فدراسیون ایران جویا شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما