شناسهٔ خبر: 21608507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

آیت‌الله موسوی‌جزایری: ‌علما با تفریح مردم مخالف نیستند؛ با ‌اختلاط "زن و مرد" مشکل داریم

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: تفریح برای انسان لازم و ضروری است اما چیزی که مورد تاکید بزرگان قرار دارد تفریحات نباید با اختلاط و زیر پا گذاشتن موازین شرعی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در آیین تجلیل از شهدای امر به معروف و نهی از منکر خوزستان اظهار داشت: هیچکس با تفریح مردم مخالف نیست اما باید این تفریحات با رعایت موازین شرعی انجام شود.

وی افزود: در گذشته نیز مردم به تفریح می‌پرداختند و در شهرهایی مانند شوشتر و دزفول به باغات اطراف شهر می‌رفتند و ساعاتی را در آنجا می‌گذراندند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: همچنین علمای گذشته نیز مانند مردم به باغ‌ها و محل‌های تفریح می‌رفتند و با خانواده خود در این مکان‌ها حضور می‌یافتند و کسی هم مخالف این کار نبود.

وی با تاکید بر این نکته که علما با تفریح کردن مردم مخالف نیستند، خاطرنشان کرد: تفریح برای انسان لازم و ضروری است اما چیزی که مورد تاکید بزرگان قرار دارد تفریحات نباید با اختلاط و زیر پا گذاشتن موازین شرعی باشد.

موسوی جزایری در ادامه به بیان خاطره‌ای از حضور خود و خانواده در سوریه پرداخت و توضیح داد: در این سفر یکی از علمای آن دیار ما را به باغی دعوت کرد و ما هم پذیرفتیم، چیزی که تعجب ما را واداشت این بود که در این باغ نورپردازی‌های طوری تنظیم شده بود که خانواده‌ها همدیگر را نمی‌دیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: طرح‌های برای ایجاد اشتغال در روستاهای خوزستان آماده شد و منتظر ابلاغ اعتبار از سوی دولت است.

امام جمعه اهواز در ادامه با گلایه از روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به مردم خوزستان تاکید کرد: ما از بانک‌ها مایوس هستیم زیرا عملکرد خوبی در استان ندارند.

وی نسبت بانک‌ها به خوزستان را به زن پدر تعبیر کرد و یادآور شد: بانک‌ها آن طوری که در تهران و اصفهان عمل می‌کنند در خوزستان تسهیلات پرداخت نمی‌کنند به همین خاطر نیز صنایع کوچک این استان در حال نابود شدن است و بسیاری از شهرک‌های صنعتی با ظرفیت کمی فعالیت می‌کنند.

نظر شما