شناسهٔ خبر: 21608357 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیکوکاران تهرانی در جشن عاطفه‌ها سه میلیارد و 900 میلیون تومان کمک کردند

صاحب‌خبر -

محسن ولیئی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به حضور گسترده مردم در مرحله نخست جشن عاطفه ها اشاره کرد، گفت: مردم استان تهران در این مرحله سه میلیارد و 900 میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.
وی ادامه داد: این میزان کمک مردمی در سال گذشته 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که این رقم امسال 40 درصد رشد داشته است.
ولیئی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 13 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند گفت: سرانه پرداخت کمک هزینه تحصیلی در مناطق برخوردار برای دانش آموزان ابتدایی 70‌هزار تومان، متوسطه اول 100 هزار تومان و متوسطه دوم 120 هزار تومان است که این کمک هزینه در مناطق محروم نیز برای دانش آموزان ابتدایی 102هزار تومان، متوسطه اول 132هزار تومان و متوسط دوم 152 هزار تومان تعیین شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش آموزان تحت حمایت این نهاد مردمی ادامه دارد افزود: مرحله دوم جشن عاطفه ها با شعار «مهر در انتظار همدلی» با همکاری آموزش‌وپرورش، سازمان دانش آموزی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 19 مهرماه در سه هزار مدرسه سراسر استان تهران برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: در مرحله دوم جشن عاطفه ها یک میلیون پاکت نیکوکاری تحت عنوان 'لبخند عاطفه‌ها' در کلیه مدارس تهران توزیع می‌شود که دانش آموزان بر اساس توان مالی خانواده‌های خود به دانش‌آموزان نیازمند کمک‌ می‌کنند.
وی ادامه داد: این کمک‌ها در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار می‌گیرد تا میان دانش‌آموزان نیازمندی که تحت حمایت کمیته امداد نیستند، توزیع شود.
وی با بیان اینکه روش‌های غیر حضوری نیز برای شرکت در جشن عاطفه‌ها در نظر گرفته شده است گفت: خیران می‌توانند با شماره گیری تلفن 7355 یا #3*5*8877* و یا #2222*724* و یا از طریق نرم افزار «سکه» بانک ملت کمک‌های غیرحضوری خود را ارائه دهند.
ولیئی گفت: همچنین شماره حساب 1482219230 بانک ملت یا شماره کارت 6104337838301057 که توسط کمیته امداد در نظر گرفته شده مردم می توانند به صورت غیرحضوری کمک های خود را پرداخت کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین با اشاره به همیاری و همکاری مردم نیکوکار و حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین و مراکز نیکوکاری در روز عید قربان گفت: امسال بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان گوشت قربانی، نذورات و کمک‌های مردم سراسر استان در عید قربان جمع آوری شد.
وی با اشاره به رشد 88 درصدی نذورات مردم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: با توجه به کمک‌های جمع‌آوری ‌شده، نذورات نیکوکاران برای بهره‌مندی نیازمندان در بسته های یک تا دو کیلوگرم بین خانوارهایی که فرزندان دچار سو تغذیه، ایتام، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و خانوارهایی که سرپرست بیمار دارند توزیع شد.
ولیئی افزود: امسال همانند سال‌های گذشته به‌ منظور احیای سنت‌های حسنه انفاق، کمیته امداد استان تهران دریافت نذورات قربانی مردم متدین و نیکوکار استان را در همه دفاتر کمیته امداد، مراکز نیکوکاری، مساجد و محل برگزاری مراسم عید قربان انجام داد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/1109//1348

انتهای پیام /*

نظر شما