شناسهٔ خبر: 21607364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

منبع سوری: اطلاعات مکانی فرمانده کشته شده در دیرالزور به داعش درز کرده بود

یک منبع نظامی سوریه گفته است که اطلاعات مربوط به محل حضور فرمانده روس که اخیراً در حملات تروریست‌ها در نزدیکی دیرالزور کشته شد، به نیروهای داعش درز کرده بود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / یک منبع نظامی در میان نیروهای امنیتی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است، تحقیقات اولیه در خصوص علت کشته شدن «والری آساپوف» فرمانده روس در نزدیکی شهر دیرالزور نشان می‌دهد که اطلاعات محرمانه به گروه تروریستی داعش درز کرده بود.

بنا بر این گزارش، این منبع گفته است: «تحقیقات اولیه نشان داده که اطلاعات مربوط به محل حضور این فرمانده روس به نیروهای تروریستی داده شده بود».

بر اساس این گزارش، آساپوف عضو گروه مشاوران نظامی روسیه بود که طی عملیات آزادسازی شهر دیرالزور به فرماندهان سوریه کمک می‌کرد.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در خصوص این رویداد اعلام کرد که مرگ آساپوف، هزینه‌ای است که روسیه بابت «دورویی و دورنگی» اقدامات آمریکا با هدف حل بحران منطقه پرداخت می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه تصاویر ماهواره ای از مناطقی را منتشر کرد که نیروهای داعش در نزدیکی دیرالزور مستقر بودند. در این تصاویر تجهیزات نظامی آمریکا در مقرهایی که قبلا تحت تصرف تروریست‌ها بوده، نشان داده شده است./فارس

نظر شما