شناسهٔ خبر: 21606701 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار باند تهیه و توزیع مواد مخدر در هرمزگان متلاشی شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین راستا 84 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر شناسایی و توقیف و 322 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شدند.
وی با اشاره به کشف 9 تن و 457 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این مدت، تصریح کرد: مواد کشف شده شامل هشت تن و 902 کیلو تریاک، 550 کیلو حشیش، یک کیلو و 600 گرم هروئین و چهار کیلو سایر مواد است.
وی از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی قدردانی کرد و از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.
از ابتدای امسال تاکنون حدود 28 تن مواد مخدر توسط نیروی انتظامی در استان هرمزگان کشف شده است.
استان هرمزگان حدود 900 کیلومتر نوار ساحلی در کنار خلیج فارس دارد.
سوداگران مرگ با سوءاستفاده از موقعیت هرمزگان و نوار ساحلی آن،برای انتقال مواد مخدر سایه شوم خود را بر این منطقه انداخته اند.
هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده است چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7198/
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: عباسعلی نقی یان

انتهای پیام /*

نظر شما