شناسهٔ خبر: 21606478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

لرستان ۱۱۰ دانشجوی شهید تقدیم انقلاب کرده است

خرم‌آباد- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: لرستان ۱۱۰ دانشجوی شهید و ۱۸۷ استاد و معلم شهید، تقدیم انقلاب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراد روشنی ظهر سه شنبه در همایش تجلیل از ایثارگران دوران دفاع مقدس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به اینکه لرستان ۱۸۷ معلم و استاد شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت: ۱۱۰ دانشجوی شهید لرستانی در دوران دفاع مقدس جان خود را فدای انقلاب و اسلام کرده اند.

وی با بیان اینکه خانواده باقری در شهرستان ازنا ۳ دانشجوی شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: ما در برابر این خانواده ها که سرمایه زندگی خود را تقدیم کرده اند مسئولیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با تاکید بر اینکه باید در راستای پاسخگویی به نیاز جوانان و نوجوانان در رابطه با دوران دفاع مقدس رصد و بررسی و تحقیق علمی صورت گیرد، افزود: باید یکی از اولویت های عالمان و فعالان علمی این باشد که در راستای معرفی فرهنگ دفاع مقدس اقدام کرده و در این زمینه نظریه پردازی کنند.

روشنی یادآور شد: چگونه می شود چند بسیجی با یک لشگر مبارزه می کند و پیروز می شود؟ آیا می توان این فرهنگ و روحیه را نسل امروز و آینده منتقل کرد؛ این مسائل باید در فضاهای علمی بررسی شود.

وی تاکید کرد: امروز هر کسی که عالم است و پژوهشگر، هرکسی که هنری دارد، در راستای معرفی و انتقال زندگی شهدا، زوایای رفتاری و عملکردی آنان اقدام کند.

نظر شما