شناسهٔ خبر: 21606424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تبریک حماس و جهاد اسلامی به مناسبت عملیات قهرمانانه قدس/بازداشت 18 فلسطینی در کرانه باختری

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جهاد اسلامی از عملیات قهرمانانه صبح امروز در قدس اشغالی که به هلاکت 3 نظامی صهیونیست و زخمی شدن یک نظامی دیگر انجامید، استقبال کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که این عملیات پیامی بود، بدین مفهوم که تلاش های دشمن صهیونیستی برای تغییر هویت شهر قدس و یهودی سازی آن راه به جایی نخواهد برد و هرگز نمی تواند حقایق را از بین ببرد.
 
"حازم قاسم" اظهار داشت که قدس بار دیگر ثابت کرد که در مرکز نزاع با دشمن صهیونیستی قرار دارد و هرگز کسی نمی تواند آن را از معادله نبرد با دشمن خارج کند؛ وی اشاره کرد که قدس شهری عربی فلسطینی است و ملت فلسطین تا آزاد سازی کامل آن به مبارزه ادامه می دهد.
 
قاسم عملیات امروز را حلقه تازه ای از زنجیره انتفاضه قدس عنوان کرد و گفت که این عملیات ثابت کرد، جوانان فلسطینی به مبارزه تا آزادی کامل این سرزمین و ملت ادامه می دهند.
 
وی اظهار داشت که ملت فلسطین با این عملیات نشان داد که هرگز برای دست یابی به حقوق خود دست به دامن نهادهای بین المللی نمی شود، بلکه با جان و خون خود از حقوق و مقدساتش دفاع می کند.
 
حازم قاسم تأکید کرد که این عملیات ثابت کرد که رابطه طبیعی فلسطینیان با دشمن صهیونیستی رابطه نبرد و مبارزه است و همزیستی با این رژیم به هیچ وجه ممکن نیست.
 
از سوی دیگر، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی نیز ضمن تبریک این عملیات، تأکید کرد که عملیات امروز در قدس بیانگر روح و وجدان بیدار و آگاه ملت و مسأله فلسطین است و بار دیگر اولویت های ملت فلسطین را که در نتیجه برخی اختلافات تشکیلات خودگردان و مسائل سیاسی بر هم خورده بود، مرتب کرد.
 
"داود شهاب" اظهار داشت که این عملیات سیلی محکمی به صورت کسانی بود که در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و حامل این پیام بود که ملت فلسطین هرگز از ذره ای از خاک خود چشم پوشی نخواهد کرد و هرگز حضور اشغالگران صهیونیست در این سرزمین را بر نمی تابد.
 
شهاب تصریح کرد که عملیات امروز در قدس واکنشی طبیعی به تلاش های جناح راست گرای صهیونیستی برای سیطره بر مسجد مبارک الاقصی است.
 
لازم به ذکر است که در عملیات قهرمانانه امروز در قدس اشغالی، 3 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و یک نظامی دیگر نیز به شدت زخمی شد؛ مجری این عملیات نیز به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید.

خبر دیگر اینکه، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز به بخش های مختلف شهرهای البیره و نابلس حمله و 18 فلسطینی را به بهانه انجام فعالیت های مبارزاتی و مقاومتی علیه اشغالگران صهیونیست اسیر کردند.
 
هدف دشمن صهیونیستی از این حملات و بازداشت ها سرکوب انتفاضه قدس است که از یکم ماه اکتبر سال 2015 آغاز شده است.
 
 

نظر شما