شناسهٔ خبر: 21605929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد موکب هزار نفری اربعین در سامرا /کمک ۱۰۰ میلیون ریالی خیر اهل سنت تربت جام

معاون فرماندار تربت جام گفت: ایجاد موکب هزار نفری اربعین در سامرا با کمک ۱۰۰ میلیون ریالی خیر اهل سنت تربت جام برنامه ستاد پشتیبانی با اربعین شهرستان است.

صاحب‌خبر -

ایجاد موکب هزار نفری اربعین در سامرا /کمک ۱۰۰ میلیون ریالی خیر اهل سنت تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ احمد شافعی با انتقاد از نحوه جمع آوری کمک‌ها در سال گذشته گفت: کمک‌های مردمی سال گذشته در قالب ستاد مردمی به خوبی جمع آوری نشد و امسال برابر دستورالعمل ستاد اربعین خراسان رضوی باید مجموعه فعالیت‌ها به صورت متمرکز توسط ستاد بازسازی انجام شود.

شافعی با توجه به رویکرد و برنامه ریزی‌ها انجام شده برای شهرستان افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است موکب تربت جام در شهر سامرا بر پا شود و برای هزار نفر امکانات جهت اسکان و پذیرایی صورت بگیرد به همین دلیل هر میزان و نوع کمک‌های مردم در حوزه‌های توسط کارگروه‌ها مختلف جمع آوری می‌شود باید میزان آن به فرمانداری اعلام شود.

وی گفت: برای اسکان هزار زائر در سامرا باید مبلغ یک میلیارد ریال و دو هزار پتو تهیه شود و تا آخر محرم جهت آمادسازی به کشور عراق منتقل شود لذا تمام دستگاه موظفند براساس توان خود شرایط جذب کمک مردمی را فراهم کنند تااسکان و تغذیه زائرین در موکب سامرا به خوبی صورت بگیرد.


معاون فرماندار تربت جام گفت: بخشداران هر بخش ستاد پشتیبانی از اربعین را تشکیل دهند و مدیران به سیاست‌ها سازمان‌های خود اقدام به جمع آوری نمایند و همه کمک‌های مردمی را در قالب ستاد شهرستان تربت جام توسط ستاد عتبات عالیات به کشور عراق اعزام می‌شود.


نصرالله اسکندری دبیرستاد بازسازی عتبات عالیات تربت جام با اشاره به کمک‌های مردمی قبل از تشکیل ستاد گفت: ارادتمنمدان به اهل بیت در منطقه به خوبی تا کنون اعلام آمادگی کرده اند به گونه‌ای که یک خیر اهل سنت مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد به همراه دو دستگاه تریلی و وانت نیسان برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در عراق به ستاد بازسازی عتباب عالیات این شهرستان کمک کرده است.

اسکندری با اشاره به برنامه ابلاغی ستاد عتبات عالیات افزود: برابر مصوبات ستاد اربعین هرگونه کمک‌های مردمی به مراسم اربعین حسینی (ع) در قالب ستاد بازسازی جمع آوری و ارسال می‌شود و مانند سال گذشته خروج کمک‌های مردمی به صورت انفرادی اجازه داده نمی‌شود.

وی گفت: برنامه امسال ستاد اربعین با توجه به اینکه زمانی برای دریافت مجوز برپایی موکب اختصاصی در مسیر کربلا و نجف در کشور عراق امکان پذیر نیست می‌بایست کمک‌ها در جهت اسکان و پذیرایی در شهر سامرای عراق جمع آوری شود.


دبیرستاد بازسازی عتبات عالیات تربت جام گفت:: ستاد بازسازی تربت جام آمادگی دارد تا پایان محرم کمک‌های مردم را برای مراسم جهانی اربعین جمع آوری نماید و با همکاری دیگر نهاد‌های شهرستان سهمیه ابلاغی برای هزار زائر را فراهم کند.



انتهای پیام//ز_ج

 

برگزاری ستاد اربعین در تربت جام

نظر شما