شناسهٔ خبر: 21605513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون نخست وزیر نامیبیا: به دنبال گسترش همکاری های اقتصادی با ایران هستیم

صاحب‌خبر -

'نتومبو ناندی-دایتوا' در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: دیداری که با همتای ایرانی خود داشتم با هدف گسترش روابط خوب دو کشور و افزایش همکاری ها بود.
وی تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم همکاری های خود را در راستای اهداف توسعه پایدار گسترش دهیم تا به مسایل فقر و کم توسعه یافتگی در کشورمان رسیدگی کنیم.
معاون نخست وزیر نامیبیا با بیان این که ما به دنبال افزایش همکاری های اقتصادی میان دو کشور در زمینه های کشاورزی، بهداشت، فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی سی تی) هستیم، ادامه داد: این همکاری ها دارای اهمیت بالایی برای روابط دو جانبه هستند. همچنین ما به دنبال افزایش همکاری در زمینه معادن هستیم.
ناندی-دایتوا اضافه کرد: آقای ظریف از من برای دیدار از تهران دعوت کرد و برنامه هایی داریم که مقام های دو طرف در آینده دیدارهایی از نامیبیا و ایران داشته باشند.
وزیر امور خارجه نامیبیا همچنین به تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران و مردم نامیبیا اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید، روابط دیپلماتیک میان ایران و نامیبیا از زمان استقلال کشور ما برقرار شده است.
ناندی دایتوا یادآور شد: حتی باید بگویم پیش از استقلال نامیبیا، زمانی که ما در حال مبارزه برای استقلال کشورمان بودیم، ایران یکی از کشورهایی بود که از مبارزات رهبران (حزب) سوآپو (سازمان خلق های جنوب غرب آفریقا) برای استقلال پشتیبانی می کرد. پس از استقلال، ما روابط دیپلماتیک با تهران برقرار کردیم و اکنون ایران در نامیبیا سفارت دارد.
نتومبو ناندی-دایتوا که همزمان معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه نامیبیا است، روز جمعه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت وگو کرده بود.
اروپام** م.ع**1429
ناشر: فریبا مدنی

انتهای پیام /*

نظر شما