شناسهٔ خبر: 21605364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ایجاد خلاء سیاسی در عراق فرصت جدیدی را فراروی تروریست‌ها قرار می‌دهد

حسین امیرعبداللهیان با میشل دوکلو، سفیر سابق فرانسه و رئیس آکادمی دیپلماسی بین‌المللی و مشاور ویژه موسسه مونتنی فرانسه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با توجه به روند روبه رشد روابط دو کشور گفت: افزایش رایزنی‌های  سیاسی از سوی دولت جدید فرانسه، نشان‌دهنده عزم جدی و علاقمندی دولت فرانسه در کمک به تقویت روند سیاسی و حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه، افزود: حل بحران سوریه نیاز به اراده جدی در این زمینه دارد، هر مکانیزمی که برای صلح ارائه دهید مورد توجه ما خواهد بود اما باید توجه کرد که ارائه مکانیزم‌های جدید نباید روند سیاسی را کند نماید. سوریه بیش از هر مکانیزم جدیدی، نیازمند اراده جدی جامعه جهانی در مقابله با تروریسم و تقویت مذاکره و گفت‌وگو است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان، اظهار داشت: هرگونه ایجاد خلاء سیاسی و شکاف در داخل عراق، فرصت جدیدی را فرا روی تروریست‌ها قرار می‌دهد چرا که رشد تروریسم در سایه بروز هرج و مرج در منطقه اتفاق می‌افتد و این به ضرر عراق، اکراد در عراق و امنیت منطقه است.

وی در پایان با ابراز نگرانی از تداوم جنگ‌طلبی عربستان در یمن و منطقه و خطر تفکر وهابیت در رشد فزاینده تروریسم در منطقه، توجه جدی همه کشورها را به این مسئله ضروری دانست.

تشکیل دولت مستقل کردستان باعث بی‌ثباتی و رشد بیشتر تروریسم در منطقه می‌شود

میشل دوکلو سفیر سابق فرانسه و رئیس آکادمی دیپلماسی بین‌المللی و مشاور ویژه موسسه مونتنی فرانسه ضمن تشکر از فرصت این دیدار گفت: در مسئله سوریه، دولت فرانسه تمایل دارد به همراه ایران، عربستان و ترکیه و در قالب گروه تماس به حل این بحران کمک نماید.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس دولت فرانسه در سازمان ملل، گفت: اطمینان می‌دهم دولت فرانسه سیاستی مستقل از آمریکا و اروپا دارد. ما صرفاً به طرح دیدگاه‌های مستقل خود می‌پردازیم.

رئیس آکادمی دیپلماسی بین‌المللی فرانسه در بخش دیگری از اظهارات خود، با به حق دانستن نگرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت ملی خود و از جمله در مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق، برگزاری رفراندوم و استقلال این منطقه را در جهت منافع مردمش ندانست و افزود: این امر می‌تواند باعث بی‌ثباتی و رشد بیشتر تروریسم در منطقه شود. امری که تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است./ایسنا

نظر شما