شناسهٔ خبر: 21605020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تدابیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای رسیدگی به قضایای اخیر اراک و وضعیت نامطلوب خصوصی‌سازی

90089

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نوشتن نامه کمیسیون متبوعش به رییس جمهور برای رسیدگی فوری به اتفاقات به وجود آمده شهر اراک و تشکیل کمیته‌ای ویژه برای بررسی مشکلات دو شرکت آذراب و هپکو و تحویل این نامه به رییس جمهور خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید باستانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در جلسه امروز آقای سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس به تشریح اتفاقات به وجود آمده در این شهرستان پرداخت و گفت که ۳۵ درصد شرکت آذراب توسط بانک کشاورزی به یک فرد فروخته شد و این فرد به عنوان رییس کارخانه از سوی این بانک معرفی شد اما این فرد به تعهداتش عمل نکرد و بانک سهم واگذار کرده را از وی پس گرفت اما این فرد را همچنان به عنوان مدیر کارخانه در این مسئولیت نگهداشت.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس افزود: این فرد فاقد هرگونه تخصص برای اداره شرکت آذراب بود. تخصص اصلی این فرد در امور بورس بود که بعد از قضایای اراک، بازداشت  شد. این فرد نتوانست به وضعیت داخلی شرکت سر و سامان دهد و حقوق کارگران کارخانه را شش ماه پرداخت نکرده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، سازمان خصوصی سازی و وزارتخانه‌های کشور، اقتصاد، تعاون و کار و صنعت و معدن باید طبق قانون سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی به وضعیت کارخانه پس از واگذاری و انجام کامل خصوصی‌سازی همه فرایندهای آن اقدام می‌کردند که در انجام این مهم، اهمال کرده‌اند.

باستانی همچنین با اشاره به گزارش نماینده مردم اراک در مجلس از وضعیت شرکت هپکو و اتفاقات اخیر این شرکت، گفت: شرکت هپکو ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که ۲۱۵ میلیارد دیگر نیز به آن افزوده شده است. فردی که مالکیت این شرکت را در اختیار گرفته بود فاقد اهلیت لازم بود به همین دلیل قضایای اخیر در این شرکت اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: پس از بررسی جزییات قضایای شهر اراک و وضعیت فعلی دو شرکت آذراب و هپکو اعضای کمیسیون به اتفاق تاکید کردند در صورت تداوم یافتن وضعیت جاری در واگذاری‌ها به زودی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی را به جریان می‌اندازند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس از نوشتن تذکر کتبی کمیسیون صنایع و معادن خطاب به وزرای اقتصاد، صنعت و معدن، کشور، تعاون و کار و قرائت آن در جلسه فردا (چهارشنبه) در خصوص قضایای اراک و لزوم رسیدگی فوری به وضعیت خصوصیسازی جاری خبر داد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از نشست مشترک امشب وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و افزود: رییس کمیسیون امشب به دیدار وزیر صنعت و معدن می‌رود تا در خصوص قضایای اراک و مشکلاتی که برای کارگران دو شرکت آذراب و هپکو به وجود آمده است به صورت مفصل با شریعتمداری به گفت‌وگو بنشیند.

باستانی همچنین از رسیدگی به وضعیت خصوصیسازی در کشور با حضور وزیر اقتصاد در آتی کمیسیون ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما