شناسهٔ خبر: 21604948 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بمب افکن های روسیه مواضع تروریستها را در سوریه هدف قرار دادند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از حمله بمب افکن های روس به مواضع تروریست ها در سوریه از طریق آسمان ایران و عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بمب افکن‌های روسیه به مواضع گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره در ادلب و دیرالزور  حمله کردند.

کوناشنکوف گفت: این بمب افکن ها از فرودگاه انگلس در روسیه بلند شدند، و پس از عبور از حریم هوایی  ایران و عراق با موشک های کروز، مواضع داعش  و جبهه النصره را هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حملات ناگهانی مراکز فرماندهی و محل‌های تجمع شبه‌ نظامیان، تجهیزات و مهمات گروه های تروریستی از بین رفته است.

این اقدام اندکی پس از آن صورت گرفت که در حمله خمپاره‌ای داعش به مواضع نیروهای سوری و روسی در دیرالزور، یک ژنرال عالی‌رتبه روس به نام «والری آساپوف» کشته شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بمب افکن های روسی مواضع تروریستها را در سوریه بمباران کردند.

وی افزود: نیروی هوایی روسیه مناطق مسکونی را  بمباران نکرده است و گزارش های مستند به شاهدان عینی در این باره بی اساس است و با  هدف فراهم آوردن پوشش رسانه ای برای جبهه النصره و گروههای مرتبط به آن است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: روسیه مراکز مسکونی در سوریه را هرگز بمباران نکرده است و اهدافی که هدف قرار گرفته اند پایگاه های زیر زمینی گروههای مسلح  و انبارهای مهمات، ادوات، موشک اندازها و کارگاه بمبگذاری خودروهاست که همگی از مناطق مسکونی دور است. نیروی هوایی روسیه مواضع تروریستها را در شمال استان حماه هدف قرار داد و آن زمانی بود که مواضع پلیس نظامی روسیه در ۱۸ سپتامبر هدف یورش قرار گرفت.

نظر شما