شناسهٔ خبر: 21604939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کارشناس مذهبی در جمع طلاب مطرح کرد:

درک صحیح از مواضع مقام معظم رهبری شرط رسیدن به معرفت است

حوزه/ حجت الاسلام عزتی در جمع طلاب و اساتید مدرسه زینبیه ایوان، گفت: طلبه موفق کسی است که در زندگی خود جهت گیری درستی ایجاد کند و این مهم با همت عالی، تلاش علمی، تهذیب نفس، مطالعه آثار امثال شهید مطهری، و ... محقق می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام عزتی، در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه زبنبیه(س) شهرستان ایوان، گفت: اصل اولی در زندگی یک طلبه بلکه یک مسلمان معرفت به امام خویش است؛ با نگاه به واقعه کربلا می فهمیم که تاریخ تکرار نمی شود ولی تجربیات و اتفاقات آن تکرار می شود.

وی افزود: طلبه موفق کسی است که در زندگی خود جهت گیری درستی ایجاد کند و این مهم  با همت عالی، تلاش علمی، تهذیب نفس، مطالعه آثار معتبر مثل کتب شهید مطهری، و ... محقق می شود.

این کارشناس مذهبی به چند گام اساسی برای رسیدن به معرفت اشاره کرد و افزود: مهمترین گام برای رسیدن به معرفت، شناخت و درک ولایت و جایگاه شیعه در اسلام است، پس از آن ایمان به شؤون ولایت و کارکردهای آن، اسوه و الگو قرار دادن امام، درک صحیح از منویات و مواضع مقام معظم رهبری، شناخت دوستان و دشمنان اهل بیت (ع)، اطاعت عملی از ولایت و ملازم امام و رهبری بودن، است.

انتهای پیام

نظر شما