شناسهٔ خبر: 21604913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مکرون: اروپا بسیار ضعیف،‌ کند و ناکارآمد است

رئیس جمهور فرانسه با تشریح نواقص و ضعف های اتحادیه اروپا ضمن ارائه راهکارهایی برای از بین بردن این نواقص بر لزوم استفاده از انرژی هسته ای تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیمابه نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در پاریس گفت: اروپا « بسیار ضعیف،‌ کند و ناکارآمد » است.

وی در سخنرانی درباره پیشنهادهایش برای اصلاح اتحادیه اروپا ایجاد « یک نیروی مداخله مشترک » اروپایی را برای سال 2020 پیشنهاد کرد.

مکرون تصریح کرد خواستار همکاری بهتر میان دستگاه های اطلاعاتی در اروپا و تشکیل یک آکادمی اروپایی برای دستگاه های اطلاعاتی است.

رئیس جمهور فرانسه گفت اتحادیه اروپا باید یک بودجه دفاعی مشترک و یک نیروی مشترک برای مداخله داشته باشد. تنها راه پیش رو برای آینده ما ، پی ریزی دوباره یک اروپای مستقل ، متحد و دموکراتیک است.
مکرون خواستار تشکیل تدریجی پلیس مرزی اروپایی برای تضمین محافظت بهتر از مرزهای اروپایی است.  
وی افزود خواهان برنامه ای اروپایی برای تامین مالی روند ادغام و آموزش آوارگان است.
مکرون گفت: نگرانی ها از افکار ناسیونالیستی همچنان به قوت خود باقی است. اروپایی که ما می شناسیم الان ضعیف است و باید واحد و دمکراتیک باقی بماند. به جای تمرکز بر دو دستگی های داخلی خود باید بر ساختن یک اروپای قدرتمند متمرکز شد. باید فعالیت خود را علیه تروریسم تقویت کنیم و برای این فعالیت تبلیغ و امنیت الکترونیکی خود را تقویت کنیم. چیزی که امروز اروپا کم دارد نبود یک فرهنگ راهبردی مشترک است. باید یک دادستانی کل اروپایی تأسیس شود که حوزه فعالیتش مسائل امنیتی باشد. باید اروپا یک نیروی واکنش مشترک با آغاز دهه آینده در اختیار داشته باشد. باید اروپا بتواند برای چالش مهاجرت غیر نظامند چاره اندیشی کند. ما همچنان در سازماندهی بازگشت مهاجران غیر قانونی عاجز هستیم و فاقد هرگونه کارایی و انسانیت باقی خواهیم ماند. امیدوارم به تدریج پلیس مرزی اروپایی به وجود آید تا بتوانیم مهاجران غیر قانونی را بازگردانیم. تشدید سیاستهای امنیتی اجازه حل بحران مهاجرت را نخواهد داد. باید طرح مالیات بر تعاملات مالی در اروپا برای تأمین مالی طرحهای توسعه در آفریقا تعمیم شود. اروپا باید پاسخگوی تغییرات زیست محیطی باشد و باید به همراه هم از انرژی هسته ای استفاده کنیم. ما باید سیاست کشاورزی داشته باشیم که از ما در برابر خطرات نوسانات قیمتها که امنیت غذایی اروپا را تهدید می کند حمایت کند. اروپا باید در موضوع انقلاب دیجیتالی پیشتاز باشد. پیشتازی دیجیتالی بر مسئله امنیت اروپا تأثیر مثبت خواهد داشت. تحقق رقابت عادلانه و حمایت از  آمارهای دیجیتالی،  جزو مسئولیتهای اساسی ماست.

­

نظر شما