شناسهٔ خبر: 21604839 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست وزارت علوم:

اظهارنظرها در خصوص وزیر پیشنهادی گمانه‌زنی هستند/گزینه‌ رئیس‌جمهور شناخته‌ شده‌ خواهد بود

نمایندگی ایلام

سرپرست وزارت علوم گفت: برخی از اظهارنظرها در خصوص وزیر پیشنهادی در حد گمانه‌زنی است و گزینه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور مطرح خواهد شد، شخصیت شناخته شده‌ای خواهد بود.

صاحب‌خبر -

«سیدضیاء هاشمی» در نشست خبری در ایلام در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، درباره برنامه‌های وزارت علوم برای گسترش چندصدایی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: چندصدایی اقتضای فضای دانشگاه‌ها و طبیعت مراکز آموزش عالی است و برای تداوم مسیری که از دولت تدبیر و امید آغاز شده تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت اعتماد به دانشگاهیان است و بزرگ‌ترین سرمایه‌ی خود را سرمایه انسانی می‌دانیم، گفت: دلیلی ندارد دانشجوی ما در دانشگاه‌ها مورد بدگمانی قرار گیرند و داشتن تریبون حق قطعی دانشجوی ما است که نفع مدیریت دانشگاه هم در این رویکرد نهفته است.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: هدف ما این است که فرهنگ گفتگو را از دانشگاه آغاز و به جامعه تسری دهیم.

هاشمی در ادامه‌ این نشست گفت: تعامل خوب مدیریت استان با دانشگاه ایلام امتیازی بزرگ و مایه امیدواری برای حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به جمعیت 25 هزار نفری جمعیت دانشجویی استان، اظهار کرد: سیاست وزارت علوم ارتقاء کیفی آموزش، ارتقاء پژوهشی و فناوری با بهره‌گیری از شرکت‌‎های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری است.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به آغاز جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام، تصریح کرد: بحمدالله امنیت استان این موضوع را به خوبی تسهیل کرده است.

وی در پاسخ سوالی درباره بودجه‌ وزارت علوم گفت: بودجه‌ وزارتخانه در لایحه‌ی بودجه 96 رشد خوبی داشته که امیدواریم در تخصیص‌ها نیز توجه ویژ ه‌ای از سوی دولت به وزارت علوم صورت گیرد و می‌توان گفت که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 20 درصدی اعتبارات هستیم.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص زمان معرفی وزیر پیشنهادی وزیر علوم به مجلس، گفت: بر اساس وعده‌ای که از قبل داده شده قرار است وزیر پیشنهادی در مهر ماه انجام خواهد شد و هرکسی برای تصدی وزارتخانه معرفی شوند مورد استقبال و حمایت دانشگاه‌ها خواهد بود و نباید فراموش کرد که مدیریت این بخش بسیار دشوار خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخی از اظهارنظرها در خصوص وزیر پیشنهادی در حد گمانه‌زنی و احتمالات است و گزینه‌ای که از سوی رئیس‌جمهور مطرح خواهد شد، شخصیت شناخته شده‌ای است.

وی در پایان گفت: پیشرفت دانشگاه‌ها در گرو همراهی اساتید، کارکنان و دانشجویان است.

همچنین دکتر «سید ضیاء هاشمی» در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ایلام، اظهار کرد: توفیقات دانشگاه محصول همکاری، همدلی، حضور و مشارکت همه دانشگاهیان و حمایت مسئولان است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما قدرشناسی و سپاس‌گذاری از کسانی است که در مسیر خودشان منشاء خدمات هستند، با اشاره به استاندار سابق ایلام افزود: همه مدیرانی که کار خیری انجام می‌دهند برای آنان باقیات‌الصالحات است و نباید فراموش کرد که سنت دانشگاهیان با مرامی است، سنت ایلامیان با مرامی است و مهندس مروارید باید بداند که در قلب مردم ایلام و دانشگاهیان جای دارد.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه در دولت وقتی که بحث استانداران جدید مطرح شد وزیر کشور اذعان داشتند که مهندس مروارید از استانداران خوب کشور بوده و بدون شک از توانمندی ایشان استفاده خواهد شد، اضافه کرد: استاندار جدید راه مهندس مروارید را ادامه خواهد داد.

هاشمی با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه یک نهاد درونگرا و در خود نیستیم، تصریح کرد: ما یک رسالت اجتماعی داریم. دانشگاه نسبت به منطقه و استان خود و حتی کشور رسالتی بزرگ دارد.

وی با بیان اینکه اگر دانشگاه از استاندار تقدیر می‌کند، می‌خواهد بگوید که حامی کار کردن مسئولان و توسعه استان است، یادآور شد: دانشگاه باید در نقد سازنده پیشگام باشد، نقد سازنده به معنای تخریب نیست و دانشجویان باید ما را نقد کنند .

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه ما دانشگاه را گفتگو محور می‌خواهیم، اظهار کرد: مدیران ما باید از نقد دانشگاه استقبال کنند و از همه مهم‌تر اینکه دانشجویان ما باید با سواد، با بینش و دانش باشند و احساس مسئولیت کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه ما در دانشگاه جمع شده‌ایم که راه عاشورا را ادامه دهیم، عنوان کرد: اگر دانشجو احساس مسئولیت کند این پیام عاشورا و کربلا برای ماست، ما از فرهنگ عاشورا این پیام را می‌گیریم که امام‌حسین (ع) برای چه قیام کرد ایشان برای اصلاح جامعه این حرکت بزرگ را انجام داد ما نیز باید جامعه را اصلاح و کجی‌ها را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه در همه عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف باید هدفمند حرکت کنیم، اضافه کرد: دانشکده‌ای که امروز در دهلران آغاز بکار کرد باید در پیشرفت دهلران نقش آفرینی کند و با رصد نیازهای جامعه آنها را برطرف کند.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه پیشرفتی صورت نمی‌گیرد مگر با اتکا به دانش و با رویکرد مشفقانه و سازنده، افزود: دولت هم به دانشگاه‌ها متکی است و استراتژی ثابت ما این است که این رسالت اجتماعی را تقویت کنیم و همه دانشگاهیان از جمله استاد، دانشجو، کارمند و همه باید بدانند مسئول هستند.

هاشمی در پایان با بیان اینکه پیام محرم برای ما پیام مسئولیت‌شناسی است، اظهار کرد: دانشجویان ما باید در عرصه فرهنگی فعال و خلاق باشند.

لازم به ذکر است که دانشکده فنی مهندسی و کشاورزی دهلران امروز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور سرپرست وزارت علوم به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

نظر شما