شناسهٔ خبر: 21604762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سردار نقدی:

فرهنگ عاشورایی را به فرهنگ تسلیم تبدیل نکنیم

- همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حفظ فرهنگ عاشورایی، اسلامی، انقلابی را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید فرهنگ عاشورایی را تبدیل به فرهنگ تسلیم در مقابل دشمنان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن سینمایی وزارت ارشاد، با گرامیداشت این هفته و تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران ایشان افزود: هر چه داریم به قول فرموده امام(ره) و رهبر معظم انقلاب از همین محرم و صفر است.

وی به رشادت ها، ایثارگری ها و جانفشانی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همه آموزه های دفاع مقدس ما با عاشورا و کربلا پیوند خورده و نشات گرفته از این فرهنگ مهم است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان ترین قطعات تاریخ جمهوری اسلامی ایران و تاریخ بشر به شمار می آید.

وی افزود: در آن دوران رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل و مردم نیز در شهر و روستا و در واقع پشت جبهه توانستد در مقابل ابرقدرت‌های شرق و غرب و در برابر دولت‌های زورگو بایستند و در نهایت سربلند از معرکه خارج شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی سپاه با تاکید براینکه امروز تفکر جبهه مقابل ما، تفکر لیبرالی و فردگرایی است که القا می شود، اظهار داشت: دشمنان ما تلاش می کند تا تفکر معجزه آسا، حرکت و تعالی بخش و رشد دهنده جوامع را از ما بستانند.

وی گفت: امریکا و ایادی استکبار در دوران هشت سال دفاع مقدس برای حمایت از رئیس عراق(صدام) مستقیم وارد جنگ با ملت ما شده و زمانیکه احساس کردند قادر به نتیجه گیری نخواهند بود فرهنگ این مرزو بوم را نشانه رفته و با استفاده از ابزارهای مختلف در جنگی بسیار سنگین‌تر از دفاع مقدس گام برداشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی سپاه با اشاره به اینکه امروز 270 شبکه ماهواره ای، رادیویی و تلویزیونی با استفاده از زبان فارسی با ملت ما در جنگ و نبرد هستند، تصریح کرد: نباید در این میدان خودمان نیز با پول بیت المال فیلمی بسازیم که به فرهنگ خودی حمله و ضربه بزند.

سردار نقدی با تاکید بر حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی، انقلابی و عاشورایی و تسلیم نشدن این در مقابل دشمنان گفت: به عنوان مثال ثاتیرگذاری ما در لبنان به واسطه فرهنگ انقلاب اسلامی با میل درونی ملت لبنان بوده زیرا فرهنگ انقلاب اسلامی، انگیزه و ایمان ملت های جهان را بیدار کرد.

نظر شما