شناسهٔ خبر: 21604628 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهنازی: ایرادها به اهمیت بازی های داخل سالن آسیا بی اساس است

تهران-ایرنا- «شاهرخ شهنازی» دبیرکل کمیته ملی المپیک با مهم خواندن بازی های داخل سالن آسیا، گفت: این بازی ها جزء رقابت های رسمی و مهم شورای المپیک آسیا محسوب می شود. برخی می گویند این بازی ها از نظر فنی ارزش ندارد حال که چین دوم شده بحث هزینه های حضور را پیش کشیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شهنازی در واکنش به برخی انتقادها پیرامون مسابقات داخل سالن ترکمنستان مبنی بر کم اهمیت بودن این بازی ها، به پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: برخی می گویند این بازی ها از نظر فنی ارزش ندارد؛ اما واقعیت این است که اولاً ما در مسابقات رسمی شورای المپیک آسیا برای حمایت از ورزش قاره شرکت کرده ایم و در ثانی دعوت رسمی رئیس جمهوری ترکمنستان از همتای ایرانی خود که نشان دهنده تحکیم روابط است را می توان یکی دیگر از دلایل عزم ایران برای حضور در مسابقات داخل سالن آسیا دانست.
دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به تاکید وزیر ورزش و جوانان برای حضور قدرتمند و با عزت در این رقابت ها، افزود: ما این موضوع را با دوستانمان در وزارت امور خارجه نیز مطرح کردیم که همکاری لازم را با ما داشتند؛ جا دارد از دکتر سلطانی فر برای حمایت همه جانبه و خزانه داری کل برای کمک به تامین بودجه تشکر کنم.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی رئیس کمیته ملی المپیک ایران عضو هیات رئیسه شورای المپیک آسیا است، پس باید به مسابقاتی که مورد توجه این شوراست اهمیت دهیم؛ چرا که این شورا کشورها را برای حضور قدرتمند در این رقابت ها ترغیب می کند پس ایران نمی توانست ضعیف ظاهر شود.
شهنازی در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل اهمیت مسابقات داخل سالن آسیا به خصوص در این دوره، حضور اقیانوسیه با تعداد بالای ورزشکار بود. گفته می شود برخی کشورها نفرات اول بعضی از رشته ها را اعزام نکرده اند اما بسیاری از کشورها هستند که با بهترین ترکیب خود حاضر شده اند.
سخنگوی هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک همچنین حضور برخی رشته های ورزشی ایران را که نه در بازی های آسیایی حضور دارند و نه در المپیک، فرصتی برای آنان دانست تا در مسابقات رسمی شرکت و کسب تجربه و با کسب مدال اعتماد به نفس خود را تقویت کنند.
شهنازی خاطر نشان کرد: برخی رشته ها نیز خود را برای بازی های آسیایی آماده می کنند؛ مانند موی تای که در این دوره بسیار درخشید و یا رکورد جهانی توسط سهراب مرادی وزنه بردار کشورمان شکسته شد که این نیز یکی دیگر از دلایل اهمیت رقابت های داخل سالن آسیا است.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص شبهه هایی که مدال آوری ترکمنستان ایجاد کرده است، توضیح داد: ترکمنستان برای اولین بار با سرمایه گذاری بسیار، زیربناهایی ایجاد کرده است که در برخی رشته ها مدال آوری داشته باشد اما این نشان از پایین بودن سطح مسابقات نیست؛ می بینیم که قزاقستان به عنوان کشور بزرگ و پیشرفته در امر ورزش پا به پای ایران به دنبال سکو است و یا چین که حضور پررنگ دارد.
وی با بیان این که ایران امروز رتبه سوم جدول رده بندی را در اختیار دارد، گفت: امیدوارم با کسب مدال بیشتر، این جایگاه را حفظ کنیم؛ در هر صورت اگر چهارم هم شویم باز از دوره های پیش عقب نمانده ایم.
پنجمین دوره بازی های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عشق آباد از 17 تا 27 سپتامبر ( 26 شهریور تا 5 مهر ) به میزبانی ترکمنستان درحال برگزاری است.
در این دوره از بازی ها ورزشکاران آسیایی و اقیانوسیه در 21 رشته با یکدیگر به رقابت می پردازند.
کاروان ورزشکاران ایران به نام شهید مدافع حرم «محسن حججی» نامگذاری شده با 214 ورزشکار(115مرد و 66زن) به این رقابت ها اعزام شده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی*1528* 1368
خبرنگار: حسن تمیمی**انتشار: خیراله شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما