شناسهٔ خبر: 21604394 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

احتمال بازبینی قرارداد خط آهن ایران- ارمنستان مطرح شد

ارمنستان با تاکید بر ضرورت تسریع در آغاز پروژه خط آهن ۳۰۰ کیلومتری این کشور به مقصد ایران، اعلام‌کرد که در صورت ادامه شرایط کنونی، قرارداد امضا شده با شرکت روسی مسئول اجرای این پروژه را بازبینی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خبرگزاری ایرنا واهان مارتیروسیان وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان از ادامه مذاکرات با شرکت Rasia FZE در باره اجرای برنامه احداث خط راه آهن به ایران خبر داد.

بنا به اعلام روز سه‌شنبه خبرگزاری آرمن پرس، مارتیروسیان افزوده که شرکت روسی موظف به یافتن سرمایه گذار برای اجرای این پروژه است.

وی افزود:بر پایه قرارداد امضا شده، شرکت Rasia FZ موظف به یافتن سرمایه گذار در خط راه آهن ایران-ارمنستان است و در مذاکرات اخیر با این شرکت نیز پیشنهاد سرعت بخشیدن به حل موضوع ارائه شده است که در غیر این صورت ایروان توافق را بازبینی خواهد کرد.

برپایه ارزیابی‌ها، این طرح که نیازمند جذب سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است، در صورت اجرا، افزون بر کاهش طول مسیر و هزینه استفاده از شبکه ریلی نسبت به جاده از طریق خاک ارمنستان به عنوان خط ارتباطی دریای سیاه تا بنادر خلیج فارس، برای این کشور هم یک مزیت اقتصادی ترانزیتی خواهد بود.

نظر شما