شناسهٔ خبر: 21604385 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاهده گونه فلامینگو در اردبیل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از مشاهده سه فلامینگو در محدوده سد سربند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، امین شکوری مقدم در این باره گفت: شهرستان نمین به دلیل داشتن تالاب های متعدد و زیستگاه های مناسب آبی، هر ساله میزبان انواع مختلفی از جمعیت پرندگان مهاجر از جمله انواع اردک، درنای معمولی، انواع حواصیل ها، غازها، فلامینگو، انواع کاکایی ها و خوتکا می باشد که امسال برای اولین بار این فلامینگوها بسیار زودتر از فصل مهاجرت این پرندگان در تالاب های سطح شهرستان مشاهده شده اند.

شکوری مقدم گفت: هر سال در ماه های فروردین و اردیبهشت در مسیر مهاجرت شاهد حضور این پرنده در تالاب های سطح استان اردبیل هستیم که طبق مشاهدات و بررسی های کارشناسی به عمل آمده هر سه قطعه فلامینگو جوان و نابالغ بوده و برای اولین بار در این فصل از سال در این محل مشاهده می شوند.

وی با اشاره به اینکه فلامینگو در لیست پرندگان حفاظت شده قرار دارد و حفاظت از مناطق زیست و تولید مثل این پرنده، برای بقای آن اهمیت بسزایی دارد، از عموم مردم خواست در حفظ و مراقبت از این پرنده زیبا سهیم بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را سریعاً به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از طریق شماره تماس ۳۲۳۲۷۴۶۵ گزارش دهند.

فلامینگو یا مرغ آتشی پرنده‌ای از راسته لک لک‌سانان و با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند و خمیده است. این پرنده در مناطق ساحلی دریاها، دریاچه های شور و کم عمق و مرداب‌های ساحلی کم عمق زندگی می کند.  

نظر شما