شناسهٔ خبر: 21603580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

اخبار برگزيده

صاحب‌خبر -

افشاي دستمزدهاي نجومي سعودي‌ ها براي عوامل اينترنشنال
هر از چند گاهي شاهد افشاگري درباره پشت‌‌پرده رسانه‌هاي فارسي‌زبان وابسته به دولت هاي بيگانه هستيم. به عبارت ديگر عناصر اپوزيسيون به دست خود آبروي يکديگر را مي‌برند و همديگر را رسوا مي‌نمايند. به گزارش سايت جنبش مقابله با رسانه‌ هاي بيگانه، اين ‌بار «فرامرز دادرس» که خود را کارشناس اطلاعاتي معرفي مي‌کند و سابقه فعاليت در ارتش رژيم پهلوي را دارد، با حضور در يکي از تلويزيون‌هاي اپوزيسيون با اجراي «سعيد بهبهاني» به افشاگري عليه تلويزيون تازه تاسيس «ايران اينترنشنال» دست زد. دادرس با بيان اينکه «ايران اينترنشنال» بودجه خود را از طريق سعودي‌ها تامين مي‌کند، اذعان کرد: افرادي از سلطنت‌طلب‌ها و مجاهدين (منافقين) با پول سعودي‌ها رسما عليه ايران دروغ‌ پراکني مي‌کنند. حاضرند آمريکا به ايران بمب اتم بزند تا رژيم سرنگون شود و آنها به قدرت برسند. اين کارشناس تلويزيون «ميهن تي‌وي» درباره دستمزدهاي نجومي عوامل تلويزيون «ايران اينترنشنال» هم گفت: اين افراد را با حقوق‌هاي کلان استخدام کردند تا دروغ بگويند. به يک خبرنگار و مجري تهيه خبر سالانه 90 هزار پوند (بيش از 370 ميليون تومان) حقوق مي‌دهند و براي افراد رده بالاتر بيشتر هم مي‌دهند. اينها با اسرائيل رابطه دارند و به هم نان قرض مي‌دهند. دادرس هدف رسانه‌هاي فارسي‌زبان بيگانه را نابودي ايران و ايراني‌ها دانست و گفت: همه اينها بنده پول هستند و هر يک نرخي دارند. وي به ارتباط عليرضا نوري‌ زاده با دربار سعودي اشاره کرد و ابراز داشت: نوري‌زاده آن قدر خائن و وطن‌فروش است که حتي سعودي‌ها هم او را «نوري کذاب» صدا مي‌زنند. نوري‌ زاده و رضا تقي‌زاده (مشاور ربع پهلوي) دو مشاور و واسطه بين سران سعودي و عوامل شبکه اينترنشنال بودند و بارها از مقامات سعودي پول گرفته‌اند.
***
ورود لباس ‌هاي مشکي با نماد شيطان ‌پرستي!
دبير کارگروه مدو لباس کشور گفت: لباس‌هايي با نمادهاي شيطان‌پرستي به‌صورت محدود وارد بازار شده‌اند که از نمادهايي نزديک به نمادهاي عاشورايي در آن‌ها سود جسته شده است. به گزارش فارس، حميد قبادي افزود: دشمنان دين  همواره در شکل‌هاي مختلف تلاش مي‌کنند خدشه‌اي به ساحت دين وارد کنند، گرچه هوشياري جامعه ديني همواره مانع خدشه و آسيب ديدن جامعه از اين راه‌ها مي‌شود. تحريف در لباس عاشورايي و استفاده از تصاوير نامناسب بر پايه لباس مشکي با تغيير حروف، ‌تصاوير و نمادها از اهداف موردنظر بدخواهان دين بوده است.  توجه و دقت عزاداران اباعبدالله حسيني کمک مي‌کند تا مفاهيم دستکاري‌شده جايگزين مفاهيم حقيقي عاشورا نشود.
***
 ترامپ مايه خجالت آمريکاست
در حالي که رئيس‌جمهور آمريکا در سازمان ملل، توافق هسته‌اي ايران را مايه شرمساري آمريکا اعلام کرد، يک مجله آمريکايي اعلام کرد که در حقيقت بزرگترين مايه خجالت آمريکا، خود ترامپ است. «دنيس جت» ديپلمات سابق آمريکا و استاد امور بين‌الملل در دانشگاه «پن استيت» و نويسنده کتاب «توافق هسته‌اي ايران: بمب‌ها، ميلياردها و بروکرات‌ها» طي يادداشتي در پايگاه «فورچون» به سخنراني تند ترامپ در مجمع عمومي سازمان ملل اشاره کرد و نوشت: اگر شما اختلافات جدي با برخي داشته باشيد، آيا از طريق توهين و تهديد آنها به کشتن، رفع اين مشکل را آغاز مي‌کنيد؟ وي سپس در پاسخ اين سؤال خود نوشت: اين رويکردي است که ترامپ در اولين سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل به عنوان رئيس‌جمهور آمريکا در پيش گرفت. تهديد کردن، مزخرف است. گرچه گزينه نظامي هميشه موجود است اما غير قابل تصور است. يکي از دستاوردهاي چنين تهديداتي اين است که يافتن راه‌حل قابل قبول براي اين موضوع دشوارتر مي‌شود. اين ديپلمات سابق آمريکايي تصريح کرد: لفاظي‌هاي ترامپ هيچ‌گونه اصولي نداشت و واقع‌بينانه نبود. شايد فصاحت ترامپ زماني به پايين ترين حد خود رسيد که توافق هسته‌اي ايران را بدترين توافق و مايه خجالت آمريکا خواند. ترامپ در سخنراني خود در سازمان ملل که در واقع تمرين اغراق و رجزخواني بود، نشان داد که در حقيقت بزرگترين مايه شرمساري آمريکا، خود ترامپ است.
***
بي توجهي به ممنوعيت نگهداري ارز در خانه
گزارش ها حاکي از عدم استقبال مردم از مصوبه ارزي دولت است. روزنامه خراسان در اين باره نوشت: اگرچه طبق دستورالعمل فروردين ماه امسال بانک مرکزي که به استناد مصوبه تيرماه سال گذشته هيئت دولت در خصوص مبارزه با قاچاق ارز صادر شده است، مردم فقط سه ماه فرصت داشتند با مراجعه به يکي از بانک ها و افتتاح حساب ارزي، نگهداري ارزهاي بيش از سقف مجاز را قانوني کنند، گزارش يک نهاد مسئول نشان مي دهد استقبال خاصي از اين دستور نشده است.
***
 زيباکلام با طناب شرق به چاه رفت
صادق زيباكلام، از تحليلگران سياسي اصلاح طلب است. با اين همه اعتمادش به اهالي روزنامه شرق باعث شد گافي بدهد كه بعداً مجبور به عذرخواهي از آن شد. گافي كه در روزنامه شرق و توئيتر زيباكلام منتشر شد و بعد به خاطر آن در اينستاگرام عذرخواهي كرد. جوان آنلاين نوشت: او روز پس از سخنراني دونالد ترامپ در سازمان ملل در توئيتر خود مي‌نويسد: «همه سفر روحاني به نيويورك يك طرف، حضورش در سخنراني ترامپ علي رغم نظر تندروها در تهران يك طرف. او نشان داد رفتار ديگري هم به جز توهين به مخالفين وجود دارد.» اين در حالي است كه نه تنها حسن روحاني در سخنراني ترامپ حضور نداشت، بلكه غيراز يك نفر، هيچ يك از همراهان سفر رئيس‌جمهور به نيويورك در سخنراني ترامپ حضور نداشتند. نكته جالب، وجود همين گاف در روزنامه شرق است و از قضا ابتدا در روزنامه شرق آمده و بعد در توئيت زيباكلام. در سرمقاله شرق به قلم زيباكلام مي‌خوانيم كه؛ «از بابت ديگر هم مي‌توان به پيروزي ايران اشاره كرد و آن هم حضور رئيس‌جمهورمان بود در تمام مدتي كه ترامپ مشغول سخنراني بود. هيچ‌يك از رؤساي كشورهاي ديگري كه مي‌دانستند با حمله در صحن سازمان مواجه خواهند شد، در صحن علني حضور نداشتند.» زيباكلام البته يك روز بعد در اينستاگرام عذرخواهي كرد و روزنامه شرق را مقصر اين ماجرا دانست و نوشت: «بنده قرار بود بعد از سخنراني آقاي ترامپ سرمقاله «شرق» را بنويسم. دوستان كه از روزنامه تماس مي‌گيرند پس از انشاي يادداشت گفتند ظاهراً آقاي روحاني هم حضور داشته. بنده هم كه از شنيدن آن خبر باورنكردني شگفت‌زده شده بودم چند سطري هم در منقبت آن حركت به يادداشت اضافه نمودم؛ اما بعداً كاشف به عمل مي‌آيد كه شأن آقاي روحاني اجل از آن است كه در سخنراني دشمن حضور يابد.»  
***
توئيت پرحاشيه محمود صادقي
به گزارش تابناک، محمود صادقي نماينده پرحاشيه فراکسيون اميد مجلس دهم، در حساب توئيترش در واکنش به احتمال حضور الهام امين زاده در وزارت علوم نوشت: «وقتي روحاني براي مردان داناي آموزش عالي مايه نمي گذارد، عرصه براي عرض اندام زناني باز 
مي شود که دراين عرصه نه تجربه دارند نه مقبوليت.» اين توئيت با انتقادات شديد در ميان کاربران توئيتر همراه بود.
خرمشهر، فرانسه را نيز به وحشت انداخت
فرانسه از آزمايش موشک خرمشهر ابراز نگراني کرده و از دبيرکل سازمان ملل خواست آن را بررسي کند. به گزارش مشرق، دولت فرانسه ضمن ابراز نگراني از آزمايش موشک «خرمشهر» در ايران، اين اقدام را محکوم کرد. 
دولت فرانسه با صدور بيانيه‌اي گفت که اين آزمايش با قطعنامه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل در تناقض است و از ايران خواست به آنچه که «فعاليت‌هاي ثبات‌زدا در منطقه» توصيف کرده، پايان دهد. 
پاريس همچنين ضمن درخواست از ايران براي پايبندي به تمام مفاد قطعنامه 2231 شامل عدم اجراي چنين آزمايشات موشکي بالستيک، از دبيرکل سازمان ملل خواست اين آزمايش را بررسي کند. در اين بيانيه همچنين آمده است که فرانسه با شرکايش در اروپا، راه‌هاي متوقف  کردن «فعاليت‌هاي بالستيکي ثبات‌زداي ايران» را بررسي خواهد کرد. پيش از اين دولت انگلستان هم از آزمايش موشکي ايران ابراز نگراني کرده بود.
***
 آغاز به کار هيئت تفحص 
از سازمان هدفمندي يارانه‌ ها
رئيس کميسيون اقتصادي مجلس از آغاز به کار هيئت تفحص از سازمان هدفمندي يارانه‌ها خبر داد. به گزارش تسنيم، محمدرضا پورابراهيمي از تعيين اعضاي هيئت‌رئيسه  تحقيق و تفحص از سازمان هدفمندي يارانه‌ها گفت و افزود: حکم‌هاي اعضاي هيئت تفحص پس از انتخاب به آنها ابلاغ مي‌شود. وي با تاکيد بر اينکه اعضاي اين هيئت رسما از روز دوشنبه کار خود را آغاز کرده اند، افزود: تلاش داريم ظرف مدت 6 ماه جزئيات اطلاعات هدفمندي يارانه‌ها را در کشور از زمان اجرا در دولت نهم و دهم تا امروز بررسي کنيم. رئيس کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: تخلفات دولت گذشته و دولت فعلي در بحث هدفمندي يارانه‌ها در قالب گزارش اين هيئت، تقديم هيئت رئيسه مجلس مي‌شود.
***
خشم ترامپ از آزمايش موشکي ايران
رئيس جمهور آمريکا در پيامي توئيتري خشم خود را از آزمايش موشکي اخير ايران به نمايش گذاشت. به گزارش مهر، دونالد ترامپ در پيامي توئيتري نوشت: ايران اخيرا يک موشک بالستيک پرتاب کرده است که مي تواند اسرائيل را هدف قرار دهد. وي در ادامه مدعي شد: ايراني ها با کره شمالي در يک مسير قرار دارند و ما با آنان چيزي به اسم توافقنامه هسته اي نداريم.
***
چوب را بلند کني، دزد مي ترسد!
راديو رژيم صهيونيستي گزارش داد که به درخواست بنيامين نتانياهو جلسه کابينه امنيتي اين رژيم برگزار و در آن موضوع شليک موشک بالستيک «خرمشهر» مورد بحث قرار گرفت. طبق گزارش‌ها، بنيامين نتانياهو به دنبال آزمايش يک موشک بالستيک که برد آن به اراضي اشغالي مي‌رسد، خواستار برگزاري اين نشست ويژه شد. راديو رژيم صهيونيستي  گزارش داده که علاوه بر موضوع موشک «خرمشهر»، موضوع تلاش‌ها براي همراه کردن قدرت‌هاي جهاني به منظور لغو يا اصلاح برجام هم از ديگر اولويت‌هاي مهم اين نشست امنيتي بود.

نظر شما