شناسهٔ خبر: 21603225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

کیفیت آرد و نان استان همدان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد

همدان - مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کیفیت آرد و نان استان همدان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، محمد کاظم زاده با اشاره به اینکه کیفیت آرد و نان استان همدان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد گفت: متاسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم مردم را با آرد سالم آشنا کنیم و مطالبات مردم را برآورده سازیم.

وی به نگاه فرابخشی درخصوص رساندن غذای سالم به سفره شهروندان اشاره کرد و افزود: ارتباط بیشتر سازمانها، شناسایی و بررسی مشکلات موجود و در مجموع تعهد استانی می تواند شرایط بهتری را برای دریافت نان سالم فراهم سازد.

کاظم زاده با بیان اینکه آموزش به مردم در مورد مصرف نان تیره تربه عنوان نان سالم نیازمند آگاه سازی و تغییر در فرهنگ مردم است، اظهار داشت: معاونت غذا و دارو آمادگی دارد همسو با کارخانه ها درنهادینه کردن استفاده از نان سبوس دار و کم نمک گام بردارد.

وی با تاکید بر پیشبرد آرد تولیدی کارخانه‌ها به سمت سالم سازی گفت: معاونت غذا و دارو نیز با استفاده از ظرفیت های رسانه ای این بینش را به مردم خواهد داد که نان تیره تر، گویای غنی تر و سالم تر بودن آن است.

کاظم زاده افزود: نگاه مدیریت غذا به کارخانه‌ها نگاه حمایتی است و تلاش ما تحقق سلامت مردم و بالا بردن کیفیت محصولات غذایی به ویژه نان است.

نظر شما