شناسهٔ خبر: 21602622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی: جامعه امروز به اخلاق نیکو و اخلاق مداری نیاز دارد

محمد مهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در گردهمایی مدیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و فرماندهان پایگاه های مقاومت و سرگروه های بسیج صالحین ادارات خراسان

صاحب‌خبر - محمد مهدی مروج الشریعه روز سه شنبه در گردهمایی مدیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و فرماندهان پایگاه های مقاومت و سرگروه های بسیج صالحین ادارات خراسان جنوبی در بیرجند افزود: اخلاق مداری و صداقت، مصداق به ثمر نشستن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین اصل اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز کشور ما مزین به دریافت پیکر مطهر شهید محسن حججی شد و یاد همه شهیدان را گرامی می داریم.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) برای نگه داشت دین جدش پیامبر اسلام (ص)، احیای دین خدا و سنت های الهی، اقامه عدل و برپایی کتاب خدا قیام کرد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: حرکت امام حسین (ع) از ابتدای خروج از مدینه تا جایی که پیکر مطهر در سرزمین کربلا به خاک سپرده شد، مبین امر به معروف و نهی از منکر است.
وی افزود: جامعه امروز ما بیش از هر روز دیگری به روش های مناسب امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارد، امروز به عنوان یک رسالت وارث عاشورا هستیم و نحوه امر به معروف در بستر زمان فعلی نیاز به فرهنگ سازی دارد.
وی با تاکید بر اینکه به تعالی خانواده نیاز داریم گفت: فناوری و پیچیدگی های تکنولوژیکی با فرهنگ سازی که دارد گسست خانوادگی ایجاد می کند، امروز هر کدام از اعضای خانوده با یک گوشی همراه به همه شبکه های اطلاع رسانی بین المللی وصل هستند که هیچ ایرادی ندارد اما این تکنولوژی یک گسست عاطفی ایجاد می کند.
مروج الشریعه ادامه داد: از ورود تکنولوژی نمی توان جلوگیری کرد اما از اصول مسلم اعتقادی و فرهنگ خود که میراث گرانبهای نسل گذشته است هم نمی شود چشم پوشید.
وی گفت: بخشی از همه ایثارگری که در مردم در دفاع مقدس متبلور شد نشان از یک استحکام خانوادگی و تعالی خانواده دارد.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تکنولوژی اطلاع رسانی همه گستره فراگیر در جامعه بشری را فرا می گیرد و ما باید تلفیق هنرمندانه را از داخل خانواده و جامعه شروع کنیم.
وی افزود: در کشورهای اروپایی با وجود رشد تکنولوژیکی چون استحکام بنیان خانواده را در گذشته پایه گذاری کردند به مقدار قابل توجه جامعه را از رشد فزاینده فرهنگ ناشی از تکنولوژی مصون کردند.
وی گفت: در کشورهای اروپایی پلیس به عنوان یک ضابط آمر، حمایت از امر به معروف می کند و رفتاری که در کشور سوئیس نهادینه شده موجب شد که از سال 1887 تا امروز مردم سوئیس برای چگونگی اخذ عوارض و میزان مالیات فقط با رفراندم که دولت برگزار می کند حرف اول و آخر را می زنند.
مروج الشریعه گفت: در کشورهای اروپایی و در جایی که بناست اعمال قانون شود به مراتب از ما سختگیرتر برخورد می کنند اما آنجا ضابطه برای همه یکسان و بی تعارف است.
وی تاکید کرد: در کشورهای یادشده در همه شئونات رعایت قانون بدون تعارف انجام می شود و هیچ تعارفی هم در اعمال قانون وجود ندارد.
وی گفت: متاسفانه در کشور ما تعارف، ملاحظه کاری، رودربایستی و قوم و خویشی اجازه چنین رفتاری را به راحتی به ما نمی دهد.
استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر بخواهیم در جامعه متنفذ باشیم باید منطق الهی را مدنظر قرار دهیم و در منطق الهی برای ما استثنا قائل نیستند و برای ما که فرهنگ عاشورایی داریم توجه به امر به معروف مهم تر است.
وی بیان کرد: هرجایی نمی شود امر به معروف کرد و باید با بهترین زبان این کار انجام شود بنابراین رفتار ما امروز در شئونات مختلف جامعه برای چگونگی اثربخشی در امر به معروف و نهی از منکر حرف اول ر امی زند.
مروج الشریعه گفت: در میدان هشت سال دفاع مقدس انواع شهادت ها را داشتیم اما بعد از آن دوره، یک نفر عارفانه و عالمانه به پای پدر و مادر افتاده و به رابطه عاشق و معشوق الهی متصل می شود.
وی افزود: امروز کشور شاهد دریافت پیکر شهید مطهر حججی است و این فرد ثابت کرد که یکی از جلوه های امر به معروف و نهی از منکر است.
وی اظهار کرد: شهید حججی به زیبایی تمام به گونه ای که قلم عرفان از بیان آن قاصر است، در اوج جوانی از همه تعلق های دنیوی خارج شده و به مقام بلند شهادت می رسد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: ضابطان باید خود آراسته به همه معارف و شئونات اسلامی باشند و آنچه امروز این اصل مهم را در جامعه بارور می کند اخلاق اسلامی است.
70 شورای امر به معروف و نهی از منکر در اداره های استان خراسان جنوبی فعال هستند.
*7559*3028* خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی

نظر شما